Het grote onderwater duikhorloges (foto) review 🐬

Duikhorloges zijn erg populair op HF. Maar hoe vaak lees je dat de trotse bezitter niet verder komt dan een ondiepe deskdive op kantoor? Hoe weet je dan eigenlijk hoe goed jouw geliefde duiker het onder water zou doen? Nog beter als aan de wal, of valt hij door de mand? Nou wij zijn het voor je gaan testen!

Met “wij” bedoelen we het team: @ScubaPeerke , @royke74 en @MotoSkooly. Aangenaam :grinning:

Wij hebben onze eigen duikhorloges hiervoor ingezet, dus geen betaalde testimonial maar gewoon recht & diep door zee. Waar ook de foto’s zijn gemaakt! Here we go:

Laten we maar beginnen met HF’s grote lieveling: de Rolex Submariner. Iedereen weet hoe goed die het doet boven water. Goed nieuws: ook onder water is het een topper! Echt alles kan zo’n sub aan :ok_hand:

Tot zover deze uitgebreide review, hier de foto’s:





Door naar de Seiko Sumo. Boven water een beetje chunky voor de smallere pols, maar onder water doet hij het net zo lekker als de sub. Dit is een 1e generatie Blumo, dus geen rare X fratsen dat scheelt. Ook het 5,5mm dik double domed saffier zorgt voor een brede kijkhoek. Vers voorzien van nieuwe pakkingen een dus een perfecte back-up voor de geoefende duiker. Kijk maar:







Dan de “dandy” van het stel: De Breitling Super Ocean Heritage. Steelt hij boven water nog de show bij vooral toeschouwers (zo dat is een gave “klok” :thinking: ) blijkt hij onder water toch wat minder stoer te zijn. De mesh band helpt daar ook niet echt aan bij en ondanks de leuke details als het 24k gouden logo is de Breitling boven water toch beter in zijn element:



Nog een kneiter die het boven en onder lekker doet: De Oris Diver GMT. Een potentiele klassieker voor de toekomst met zijn heerlijke afgeronde kast en zijn singe domed saffier. Kleurrijk, degelijk en met een superfijne rubber strap. Topper!




De meest toolduiker van het gezelschap is toch wel de Seiko Marinemaster 300. Wat een brok degelijkheid, zowel boven als onder water. Heerlijk horloge, superfijne sluiting om makkelijk over je duikpak te dragen. Ook hier moet gezegd worden: topper!




De Citizen Promaster is de meest bescheiden van het stel gebleken. Zowel qua afmeting als uitstraling onder water. Het double domed saffier maakt wel dat hij prima afleest en de rubber band is ook erg praktisch. Een echte no-nonsense duiker voor een bescheiden prijsje.



Een dan de laatste. Eentje met een grote aantrekkingskracht onder water. Schrik niet als je foto’s ziet. Een onderwaterbewoner vloog op de gemodde Seiko MarineMaster 007 af en wilde hem direct confisqueren. Helaas voor hem is ook deze Seiko een brok degelijkheid, en het dikke saffier en solid endlinks maakte hem nog wat zwaarder. Ook dit is een topper als backup voor een duiker, geniet van de bijzondere foto’s:






Wij hebben met veel plezier deze review gemaakt. Met een knipoog en puur voor de fun, dat zal hopelijk wel duidelijk zijn :wink:

Laat maar weten wat jullie er van vinden!

152 likes

Nice, mijn duikershart begint gelijk sneller te kloppen!!

1 like

Wat een mooie uitgebreide review! Eindelijk iemand die ook daadwerkelijk hetgeen doet waar deze “tool”-watches voor zijn bedoeld. Zelf ben ik ook een 2-ster NOB duiker die soms in het weekend ook de modder in gaat. Voor dit forum missen we wel een beetje de skx alleen :wink:

Prachtig!

1 like

Mega cool!

Wat geweldig om te zien hoe duidelijk afleesbaar die 114060 van @royke74 is onder water.

3 likes

De laatse is geboren als een SKX en verbouwd tot MarineMaster 007, zie ook topic:

Klopt dat was opvallend, aangezien de Sub geen domed saffier heeft maar vlak. Maar super afleesbaar en top duikhorloge die Sub :ok_hand:

3 likes

Dat was het eerste waar ik aan dacht. Maar dan is het goed geslepen glas.

KLABAMS!

Als ik deze nog had had je hem zo mee mogen nemen naar de bodem Roel.

9 likes

Top werk, deze mega test onder water! :ok_hand:
Doet het verlangen om toch ooit nog eens te gaan duiken meteen weer oplaaien. :thinking:
Bedankt voor jullie werk en het mooie verslag! :+1:

2 likes

Leuke tekst, mooie foto’s. Top!

1 like

Wij gaan samen de PADI halen. Op Aruba. Deal?

1 like

Hele mooie foto’s zijn t geworden @MotoSkooly :ok_hand:
Leuk om hier aan mee te mogen werken… zij t als ‘horloge guard‘ aan de waterkant :joy:

Ik herinner me nog dat er een kerel vrij nieuwsgierig op me af gestapt kwam, hij keek in t kistje met de duikers en vroeg : ‚wat zijn jullie in hemelsnaam aan t doen’ :hugs:? … ‘uhhh… gewoon, horloges aan t fotograferen’ :face_with_hand_over_mouth:

10 likes

Damn, als ik die foto’s zie mis ik het duiken toch.

Leuke tekst en top vergelijking :ok_hand:

1 like

Die blijft eeuwig mooi, en had het zeker zo goed gedaan in de test.

Lekker met jubelee op de bodem van de zee :joy:

1 like

Even één van bovenstaande duikers regelen…:joy:

3 likes

Wat een supergave foto’s !!

1 like

:ok_hand:t4: lekker dit, dit zijn de mooie topics. Beter dan een horloge in een bierglas, zoals ik dat dan maar doe om te laten zien dat ze waterdicht zijn.

1 like

Grevelingenmeer?
Wat wel opvalt is dat bij geen van de horloges de duiktijd is ingesteld. Alle bezels staan nog neutraal.
Nu ben ik benieuwd naar horloges in tropische wateren. Leuke topic!

1 like

Mooie beelden :ok_hand::ok_hand::ok_hand:

In de meeste gevallen zal ik de Citizen Promaster gedragen hebben en een keer voor de lol een Seadweller omdat we een wilden zien of die echt waterdicht was :sweat_smile::+1: de laatste was in het aquarium van de dierenwinkel :joy:

IMG_5581


7 likes

Check

Check

Maar we hadden al te maken met veel variabelen. Elk horloge is gemaakt op een andere locatie, en we wilde ook niet alle horloges in 1x naar beneden nemen. Zo’n duikers-ei zit snel vol! Vandaar dat we op dit punt maar even neutraal zijn gebleven…

4 likes

Thanx, die van jou ook! :+1:

1 like

Ik ben geen zwemmer, laat staan een duiker.
Maar ik heb wel genoten van deze mooie reportage.
Succes, en vooral veel plezier.

1 like