Ik heb bv deze, maar dan van panasonic
Of ik gebruik mijn gopro

Ik ben zelf een duiker met meer dan 800 duiken. Heb de eerste 3 jaar honderden duiken met mijn Seiko SKX gedaan. Uiteindelijk is een computer toch handiger en je wilt zo weinig mogelijk mee onderwater. Heb nu ook een Oris 65, maar zou er toch niet mee willen duiken. In de praktijk krijg je krassen en deuken door het omhebben van je horloge op de boot, waar je niet alles in de hand hebt in de hektiek.
Dolfijnen? Snel, snel te water. Keiharde stroming in Hong Kong? Houdt dat touw vast!
Hij is mee en ik ben van plan om deze morgen tijdens de eerste duik van de vakantie om te doen.
Al is het maar om te kunnen zeggen dat ik ermee ben gaan duiken.
Doen en goede duik toegewenst
Iets wat de meeste alleen kennen van vergeelde foto’s uit albums van 2019.
Ja erg he maar zodra het allemaal weer kan waarderen we het nog meer
Livingston ?
Haha ja!
Water is voor mij alleen een feest als het langs een brouwer is geweest.
Mooi, fijne duikschool zit daar
800!! Gaaf. Wat waren de mooiste? En ken jij dit duik horloge, is het wat voor een beginner?
Ah dat vroeg ik me al af! Dank voor de mededeling.
Dit is een prima beginners duikcomputer. Bij Suunto koop je hetzelfde hart. De modellen verschillen of je een draadloze zender kunt gebruiken (bij deze niet) of wel en de afwerking.
Deze toont alles wat je nodig hebt. Tijd, diepte, duur en resterende tijd op basis van duikprofiel.
Altijd goede aanbieding bij Sublub omdat ze de computers van het vorige les seizoen verkopen.
Ik heb de mooiste duiken in Bali en Japan gedaan. Ligt er ook aan wat je wilt zien of doen. Op Bali zijn de meeste naaktslakken ter wereld, die het makkelijkst te vinden zijn en het Tulamben wrak is gewoon gaaf. Ook zeer goede prijs/prestatie verhouding met het beste eten.
Duiken in Japan is bijzonder, omdat er een gematigd klimaat is. Je zal zowel tropische als minder tropische vissen zien. Een goede mix van muck diving (kleine beestjes) en duiken tussen rotsen.
Ik duik ook veel in Filipijnen, waar Romblon de meest gekke kleine dieren heeft.
Voor allround is Lembeh (Indonesië) ook geweldig. Beste prijs/prestatie is duiken in de Rode Zee.
Maar ook in Nederland heb ik geweldig duiken gemaakt. Ieder jaar zijn er inmiddels zeepaardjes te vinden. Tussen mei en begin oktober is Nederland prachtig.
Wauw, wat een tips. Dankjewel! Wat zijn dan in Nederland je favo spots? Dan ga ik daar ook maar eens naar kijken.
En die basic Suunto ga ik voor mn eerstvolgende trip aanschaffen!
Het gemaal in het Grevelingenmeer is een supermakkelijke duik, waar altijd wat te zien is.
De Zeelandbrug bij Zierikzee voor of na de kentering is een van de mooiste plekken met sepia’s en zeepaardjes en grote baarzen, harders, maar ook kleine gekleurde naaktslakken.
Heerlijk, waar is dit? Kan niet wachten tot ik weer kan duiken!
Kreta, Plakias