Duiker als dresswatch

Nadat ik de horlogekirebels te pakken heb gekregen ben ik aan het kijken naar een nieuw horloge.

Ik zelf vind de Seiko monsters van rob met zwarte dial zeer mooi. Het enigste probleem is dat het totaal niet bij mij past. Ik weet dat als ik niks aanpas aan dit horloge het nooit zal dragen.
Ik loop namelijk bijna altijd zakelijk gekleed rond. En ik persoonlijk vind een duiker daar niet zo mooi bij staan.

Nu dacht ik als ik nu eens een mooie donkerbruine leren band of een andere mooie leren band op een monster/duiker zet, zouden ze dan meer dress worden?
Of heeft iemand ideen voor een andere mod. Ben nu al een tijdje hierover aan het nadenken, dus ik dacht misschien hebben medeforumleden ideen.

Misschien heeft iemand foto’s van een mooie dressmod, of foto’s van duikers die je ook als dresswatch kunt dragen.

mn budget is maximaal 150/200 euro.

Alvast bedankt,

Wat dacht je van deze? (plaatje geleend van dreski)

En nog een duiker op leer:

Weliswaar boven je budget, maar dan heb je een beetje een idee hoe een duiker op leer eruit ziet. Stuk sjieker toch? Dak kan met een mooie Citizen of Seiko duiker ook, zeker als je een model kiest met een zwarte wijzerplaat.

Of een bond strap misschien? (da’s meteen mijn tik, nylon bandjes)

Als je kijkt bij het draadje woensdag, gisteren geplaats, zie je bij forumlid Marijn een in mijn ogen, erg mooie Longines Legend Diver een mooi voorbeeld van een dress duiker. (nadeel is alleen dat het horloge zeer beperkt wordt geleverd)

Zelf draag ik dit horloge ook weleens als het gekleed moet,

voorheen had ik deze ook,

Die laatste is echt mooi LeenV

Welk model/merk is dat?

Maar ik denk dat het een beetje boven mijn budget ligt.

Hoe zou een skx779 of een skx007 er uit zien op een donkerbruine leren band, misschien iemand foto’s?

De skx0031 vind ik ook echt mooi, maar is voor mij te klein.

Mischien kijk ik alleen maar naar seiko. Maar die duikers schijnen gewoon echt super goed te zijn voor die prijs.

ZO je hebt me net op een heel mooi idee gebracht. Deze combi heb ik even uitgeprobeerd en het bevalt prima. (tu)

er zijn geen betere gelet op het prijsniveau.

Dat ziet er idd heel mooi uit dreski.
Die looks zijn precies wat ik zoek. Alleen misschien een betere klok.

Hoe zou deze combo staan op een black monster (BM) of een skx007?

Er zijn zoveel types seiko duikhorloges dat ik ze vast nog niet allemaal gezien heb.

Ik kijk alleen naar seiko, omdat ik denk dat dat de beste zijn in mijn prijsklasse.

Binnen je budget is er binnen de (nieuwe??) lijn van Seiko5 de Sub mariner. Vreugd2 verkoopt ze oa. De 007 kan met leer. Op fora zoals Watchuseek staan veel voorbeelden. Ik vindt het wel mooi, al is het heiligschennis volgens sommigen

misschien ben ik te conservatief, maar ik vind het spuuglelijk…

De laatste is niet heel duur (relatief natuurlijk), dat is een Ollech & Wajs (via www.rtl.co.uk) duiker, met een Yao wijzerplaat en wijzers, de band is een alligator.