Nadat ik de horlogekirebels te pakken heb gekregen ben ik aan het kijken naar een nieuw horloge.
Ik zelf vind de Seiko monsters van rob met zwarte dial zeer mooi. Het enigste probleem is dat het totaal niet bij mij past. Ik weet dat als ik niks aanpas aan dit horloge het nooit zal dragen.
Ik loop namelijk bijna altijd zakelijk gekleed rond. En ik persoonlijk vind een duiker daar niet zo mooi bij staan.
Nu dacht ik als ik nu eens een mooie donkerbruine leren band of een andere mooie leren band op een monster/duiker zet, zouden ze dan meer dress worden?
Of heeft iemand ideen voor een andere mod. Ben nu al een tijdje hierover aan het nadenken, dus ik dacht misschien hebben medeforumleden ideen.
Misschien heeft iemand foto’s van een mooie dressmod, of foto’s van duikers die je ook als dresswatch kunt dragen.
Weliswaar boven je budget, maar dan heb je een beetje een idee hoe een duiker op leer eruit ziet. Stuk sjieker toch? Dak kan met een mooie Citizen of Seiko duiker ook, zeker als je een model kiest met een zwarte wijzerplaat.
Of een bond strap misschien? (da’s meteen mijn tik, nylon bandjes)
Als je kijkt bij het draadje woensdag, gisteren geplaats, zie je bij forumlid Marijn een in mijn ogen, erg mooie Longines Legend Diver een mooi voorbeeld van een dress duiker. (nadeel is alleen dat het horloge zeer beperkt wordt geleverd)
Binnen je budget is er binnen de (nieuwe??) lijn van Seiko5 de Sub mariner. Vreugd2 verkoopt ze oa. De 007 kan met leer. Op fora zoals Watchuseek staan veel voorbeelden. Ik vindt het wel mooi, al is het heiligschennis volgens sommigen
De laatste is niet heel duur (relatief natuurlijk), dat is een Ollech & Wajs (via www.rtl.co.uk) duiker, met een Yao wijzerplaat en wijzers, de band is een alligator.