Duiker dames: Longines of Oris

Niks mis mee :+1:

Dan is inderdaad de gradient op zwart rubber een mooie stoere combi.

Mmmmm… Die look ga ik aan mij laten voorbij gaan. Denk dat ik het land dan wordt uitgezet.

3 likes

Wat royke74 al aangaf, die oris aquis 34 (is die niet 36, volgens mij bestaat die niet in 34???) zou je nieuw nog wel een stuk goedkoper moeten kunnen vinden dan 1600,-

Ik zou ook voor de Oris gaan (heb m zelf ook, maar dan in 46,5 mm). Sinds ik van 105 maar 80 kg been gegaan en mijn pols wat smaller is geworden begint hij wel groot te worden :grin::grin:.

De Oris is trouwens 36 mm… Prachtig horloge hoor!

Een vrouw met stoer, wat uit te kluiten gewassen horloge vind ik doorgaans erg mooi… Of gaaf, of… Nou ja positief in order geval :grinning::grinning:

Begin toch ook wat naar de Oris te kantelen. Maar heb hem in de zwarte versie nog niet goedkoper gezien hoor. En wil hem wel bij een juwelier kopen. Het gebeuren er rond is toch ook wat waard. Daarom dat ik ook nog eens een Tank wil kopen. Man man, die ontvangst bij Cartier is top!

Kabouter Plop pak.

Ik zou ook voor de Oris gaan. Mooi merk en ondanks dat het volledig funtionele duiker is, heeft die een elegant kantje die bij de meer formele aangelegenheden ook niet misstaat.

Longines heeft een mooie geschiedenis, maar is nu voor mij een merk die kunstmatig gepositioneerd wordt in de markt door de Swatch groep om alle segmenten te kunnen bedienen. Voor mij heeft het daardoor een groot deel van zijn pluimen verloren. Maar goed, subjectief natuurlijk :slight_smile:
(voor ik de liefhebbers tegen de schenen schop: de heritage collectie kan mij wel bekoren en de VHP vind ik ook innovatief, dus ze zijn weer op goeie weg :smile:)

Ook niet echt mijn ding, … nog niet dood in aangetroffen willen worden.
Marjolijn

1 like

Dit waren ook mijn twee centen.

Heb net bij lokale juwelier een Longines aangehad, geen diver maar dresswatch op staal. Wel niet direct van mijn sokken geblazen.
Hij vond de legend ook wel het wachten waard.
Man,man, nu zou ik toch een man willen zijn zodat ik gewoon die uurwerken eens kan passen zonder pijnlijke stilte in de winkel. Hij kon me wel een rodania van dezelfde groote laten passen. Huilen!

3 likes

:smile:

Wat dacht je van een midsize Omega Seamaster? Dan heb je een mooi trio.

1 like

Vanwaar de pijnlijke stilte?

Omdat er absoluut niets was dat ik kon passen wat ik overwoog te kopen.
En dat samen naar een cataloog staren nu éénmaal wat vreemd is. Als het een mooie man is. :wink:


als we dan toch Oris pluggen, dan mag deze zeker niet ontbreken. 1 horloge, 3 stijlen!
Jammer dat mijn vrouw moeilijk te overtuigen is…

Laat ik nou maar de vreemde eend in de bijt zijn; bij een keuze tussen die Longines en Oris duiker zou ik zondermeer voor de Longines kiezen. Veel mooier, ondanks de wat drukke wijzerplaat.

Maar nu de Tudor ook om de hoek is gekomen, zou mijn keuze makkelijk zijn; dan maar wat langer doorsparen :smiley:

Hallo Barbara, leuk zo’n zoektocht naar een nieuw horloge. Longines of Oris, dan zou ik gaan voor de Oris, qua schoonheid.

Ik heb zelf de Aquis dames (36mm) gepast (heb ook smalle polsen), deze valt vrij klein. Wel vind ik de hoogte wat minder charmant ogen bij dit formaat. (Relatief dik op de pols). Wellicht een overweging als je gaat passen?

Verder ga ik helemaal mee met de tips van @HanDavinci. De Tudor BB36 is prachtig en valt ook vrij klein op de pols. Een (wat vertekend) plaatje
(van heel dichtbij gefotografeerd):


En ook de Omega Seamaster valt mooi plat op de pols en past ook goed op smallere polsen.

3 likes

daar kunnen we behoorlijk over discussiëren…
Heb namelijk al heel wat gerespecteerde horlogewinkeliers gesproken die dat andersom vinden…

Dat lijkt mij niet reëel, Oris heeft tot voor kort simpele en goedkope horloges gemaakt terwijl Longines al vanaf dat ze opgericht zijn top kwaliteit uurwerken heeft geproduceerd.

Tegenwoordig gebruikt Oris ook redelijke uurwerken, gewoon van de plank ETA en dergelijke en helaas maakt Longines ook geen eigen uurwerken meer, het verschil is nu dus kleiner dan dat het was.

Even de historie lezen:

https://www.oris.ch/en/history

niks: gewoon van de plank: Oris maakt ondertussen eigen uurwerken.
Longines: onderdeel van de swatch groep, terwijl Oris nog steeds een zelfstandig horlogemerk is.