Duiker dames: Longines of Oris

Na twee bescheiden tweedehands horloges (Tudor-Tagheuer) wordt het tijd om serieus te worden. De commissie en mijn verjaardag komen eraan dus mag ik al concrete plannen maken. Ik zit de twijfelen tussen twee horloges: Longines hydroconquest of Oris Aquis. Omdat de juweliers die ik heb bezocht ze niet op stock hebben ben ik nog aan het zoeken hoe ik ze kan passen. De Longines gaat hij volgende week voor mij proberen te laten komen als pashorloge.
Nu zit er ook een serieus prijsverschil tussen. De Longines komt op 807€ en de Oris op 1600€, allebei automaat.
Dus nu wil ik wel eens wat meningen horen op het HF.

2 likes

Hoi Barbara,
Van de HC vind ik zelf de lume erg matig, eigenlijk de naam duiker niet waardig.
De HC is quartz denk ik, en de Oris een automaat. Dat verklaart een groot deel van het prijsverschil.
Volgens mij is de ladies HC 34mm, en de Oris 38mm? Dat is wel een aanzienlijk verschil, zeker bij een smalle pols. Overall vind ik de Oris mooier met een band die tapered (smaller naar de sluiting toe) is. De HC heeft een rechte (wel solide) band

Wel showen als je wat gekocht hebt heđź‘Ť

Oris, veel fraaier en gedistingeerder.

1 like

Oris.

Prachtig horloge!

Oris vind ik mooier maar qua merk is Longines vele malen beter.

Ik vind de Longines meer geschikt voor een vrouw in tuinbroek. De Oris is echt vrouwelijk en stijlvoller…

Dit is ook leuk leesvoer.

1 like

Ik zou nog even wachten op de aankomende Longines Legend Diver 36.

3 likes

Bedankt.

De Longines is trouwens automaat hoor, heeft de juwelier me in de catalogus getoond. Ik vind deze wel wat stoerder dan de Oris, niet dat ik tuinbroeken (wat is dat trouwens?) draag maar eerder jeans met hakken. Hij heeft me de Legend ook laten zien maar minder mijn ding.
En de Oris is als ik me niet vergis 34mm net zoals de Longines. Met mijn minipolsje is dat echt de max, draag nu 24mm.
Ga binnenkort naar Milaan en daar weet ik een winkel die een enorme collectie heeft. Ga ik ze allebei eens om de pols slaan en beslissing nemen.

Handavinci in 3, 2, 1

1 like

De Aquis, al ben ik een behoorlijke Oris (aquis) fanboy…

Dat is superhip. Ik vind het leuk staan bij vrouwen.

Wat vind je van de Tudor BB 36? Daar denk ik aan als ik aan een moderne duiker voor een dame denk. Op leer onder de 2000 te vinden.

Maargoed, nu zitten we al op 3x de Longines :joy:

4 keer over budget is een goede dag voor een WIS toch? :sunglasses:

Edit:

you know me better than i know myself :roll_eyes:

3 likes

Opzich qua budget niet eens een heel slecht advies, als je de BB36 met de kop eraf koopt en je wilt er weer vanaf is dat financieel een stuk minder pijnlijk dan een nieuwe (damesmodel) Oris of Longines…

2 likes

Nog niet eens bij stilgestaan, dat is een goede.

1 like

Hoi waar woon je in de buurt? ieder Bijenkorf verkoopt de Hydroconquest namelijk :slight_smile:

Als wis met een partner schud ik dit soort excuses om geld over de balk te smijten moeiteloos uit de mouw.

1 like

Vind de Oris ook vele malen mooier

Oris, vind ik persoonlijk mooier dan de Longines.
Als ik er dan 1 uit moest zoeken voor mijn vriendin zou t deze zijn overigens:


…en grijs wel te vinden nieuw voor ongeveer €1250,00

1 like

Ook schoontje maar wil ook eens ander merk om wat verscheidenheid uit te bouwen.
Budget is ook rekbaar hoor. Ik koop enkel wat ik mooi vind en geld speelt iets minder rol.

1 like

Ik vrees dat ik een atypisch vrouwmens ben dat gewoon een stoere horloge met sexy vrouwenlook wil combineren.
Ga hem trouwens meteen op rubber laten zetten.

4 likes


Dit is wel een designer tuinbroek…