Duiker die er niet als duiker uitziet

Iemand al de longines legend diver genoemd

18 likes

Een Serica 6190 natuurlijk

11 likes

Een mooie ‘5303?’

Misschien ergens een mooie Seaforth op de kop tikken?

Anders is de hiervoor geopperde Sinn 556i een goede keus. Die heeft een prachtige diep zwarte wijzerplaat. Verdient natuurlijk wel een betere foto.

Beiden echter niet echt richting dresswatch natuurlijk maar toch.

7 likes

Voor 1000 euro? :face_with_monocle::thinking:

Ben ik het voor de Sinn niet mee eens. Hoewel het horloge vrij dik is, vind ik dat de dial weg kan komen als dresswatch. Niemand die zal zeggen dat een Mondaine horloge een sportief horloge is, en die heeft een redelijk gelijkende dial.

Dat moet zeker lukken, heb die van mij voor onder de 600 incl invoerrechten gekocht. Granted, zonder stalen band. Maar sub 1000 euro moet wel prima lukken!

1 like

Dat moet de Heinrich Helicoprion zijn. Dressy duiker zonder de bezel…

5 likes

Geen standaard duiker

2 likes

Goedkoper alternatief: Traska Seafarer

11 likes

Zijn toch twee voorbeelden die de typische duikers look hebben wat mij betreft.

1 like

mooi toch…

Ik vind deze nog een stapje dichter naar duiker, maar toch niet.

Het is minder dressy dan de Heinrich

1 like

Serieuze duiker vibes en je houdt 750 euro in je zak. Waarom uitgeven als het niet hoeft? Afwerking is prachtig. De 39mm variant van de Pelagos die Tudor eigenlijk zelf had moeten maken maar heeft nagelaten… Kan ook worden gekocht in titanium als dat je ding is.

Was dat nu niet net wat hij wil vermijden?
Of gaat mijn “begrijpend lezen” er op achteruit?

7 likes

Door de matte afwerking van dit horloge ervaar ik hem zelf als een stuk subtieler als duiker maar ik begrijp je punt :ok_hand:

https://www.midowatches.com/en/news-multifort-8-two-crowns.html

Net onder de 1000€ op CH24

3 likes

Hier heb ik toch even mijn hoofd moeten op breken.

100m WR, onder €1000, en velen zouden hem dress watch noemen. Misschien een zomers 2 piece nato strap monteren voor je in het zwembad springt.

9 likes

Die linker Citizen is echt prach-tig.

1 like

Bah.

2 likes