Duiker die er niet als duiker uitziet

Niet voor niets als mooiste horloge onder €1000 gestemd op dit forum.

4 likes

Is wel alleen JDM toch? Kan hem zo gauw niet vinden op de Europese Citizen website.

En wat je zegt, als dresser misstaat dit absoluut niet.

Citizen zit bij mij echt onder de radar, maar zeker de laatste 5 jaar maken ze de beste “mainstream” horloges voor onder de 500 euro.

1 like

Moet voor minder dan €1000 te vinden zijn.

2 likes

Er zijn er meerdere die hun weg vonden richting het forum. Vanuit Japan voor €800 op je deurmat.

1 like

Niet alleen onder de 500eu. De Chronomasters zijn rond de 2k maar oh zo mooi.

2 likes

Oris BC3 advanced tweedehands….

https://www.oris.ch/en-CH/product/watch/bc3/bc3-advanced-day-date/01-735-7641-4161-07-5-22-26?srsltid=AfmBOoodMdRpnUzw1xTx2qvntdIfUNaglt7l5471jfLtwoeoHkaL3kfS

Wat vind je hier van?

4 likes

100% duiker toch?

Ja, citizen heeft zoveel te bieden in dit segment dat het vreemd moet lopen als je er niets tussen kunt vinden.
Zoals bijvoorbeeld ook de PMD56 die ik recent heb gekocht. Met schroefkroon.

Of andere radio controlled uurwerken, van alle maten zijn ze er wel maar de gemene deler is minstens 10 bar WR of meer. Zoals de AS2050 wat meer dressy oogt, eentje die ik ken sinds @FRANS3 recent in Citizen Only postte (wat een beauty).

2 likes

3 likes

Het zal moeilijk worden om een (nieuw) horloge te vinden dat niet waterdicht is. Je kan (bijna) overal mee zwemmen

Heren bedankt voor alle suggesties, er zaten een paar hele goede suggesties bij. Zoals de Citizen en de Traska en nog enkele.
Nu natuurlijk weer keuze stress :sweat_smile:
Ik ga er nog eens rustig doorheen spitten en proberen een keuze te maken. :+1:

1 like

De Second Hour Mandala lijkt me ook een goede suggestie. WR is met 100m niet mega, maar de hardheidscoating doet wel wonderen, ik heb er zelf 2 en ze kunnen uitstekend tegen een stootje. De 3e iteratie van het model is sinds kort verkrijgbaar in een aantal lekkere kleurtjes :slight_smile:

1 like

Onzin. Genoeg dressers zijn spatwaterdicht.

2 likes

Nog nooit gezien, best een gaaf ding :ok_hand:

3 likes

Het leuke is dat de bezel aan de binnenzijde van het glas draait dmv de tweede kroon ipv op het glas.
Goed te zien op het productfilmpje.

Ken je het dan nog een bezel noemen :thinking:

Binnel.

1 like

“Duiker die er niet als duiker uitziet”

Dank voor het lachen.

Hoe vaak moet ik de Sinn556IB nog adviseren?

3 likes