Ik ben eigenlijk op zoek naar een duiker voor rond de duizend euro. Ik sta open voor veel designs, het zal m’n eerste duiker zijn. Hebben jullie suggesties? Tot nu toe heb ik vooral vintage horloges gedragen, maar wil wel eens wat anders proberen.
Kleur het liefst zwart, boven de 40 mm. Liefst auto en materiaal kast maakt mij niet zo veel uit. En ook een nieuw horloge. Ik hou niet zo van stalen banden, maar die kan ik natuurlijk ook altijd wisselen.
Okay, dat is al weer wat nauwkeuriger, zeker omdat je niet van stalen banden houdt. Als je die toch niet draagt zou ik je aanraden om die dan ook niet aan te schaffen, scheelt vaak toch wel een flinke slok op een borrel.
Vindt je een dergelijke kastvorm bijv. mooi? Zeker gezien jouw “vintage-liefde”
of een Oris, ietsjes duurder, wel wat betere kwaliteit dan de Hamilton voor rond de €1400
of weer iets net iets anders, een Christopher Ward van rond de €895
of een mooie Certina, heb je ook kwaliteit voor weinig…
en ga zo maar door, er is echt zat keuze…
hier nog een nieuwe in leven geblazen Duits/Ned merk voor rond de €800
of je neemt een Microbrand waar niet iedereen mee loopt en dan heb je ook kwaliteit bv, deze een Helson.
als je rustig wilt surfen zou ik zeker HIER eens een kijkje nemen, ik hoop dat ik het je moeilijk heb gemaakt zodat je lekker verder kunt zoeken, want je weet wat ze zeggen, het bezit van de zaak is het einde van het vermaak succes in je leuke zoektocht.
ps ik ben ook weer voor een mooie duiker aan het rondneuzen, kan er soms niet eens van slapen, al die beelden van foto’s op m’n netvlies als ik in bed lig… of ben ik dan de enige??
Allebei uitstekende kwaliteit en veel horloge voor je geld.
Beide horloges worden, volgens mij, uitsluitend geleverd met stalen en in geval van de Seiko titanium band. Maar deze zijn natuurlijk zeer eenvoudig en goedkoop te wisselen met een rubber band of nato/zulu. Verder is het, als je ooit gaat verkopen, zeker een pre als je er een originele stalen/titanium band bij hebt.
Succes en veel plezier met je zoektocht!