Duiker gezocht (Max €500)

Hallo allemaal!

Het begint weer te kriebelen, en dus wil ik mijn bescheiden collectie aanvullen met een duiker. Nu heb ik uiteraard al verschillende horloges bekeken, maar wie weet komen jullie ook met een goede suggestie!

De wensen:

  • Diameter max 42 mm
  • Budget max 500 euro
  • Saffier glas
  • Rubberen band
  • Automaat

De Seiko SKX007, Aevig Hulda, Orient Mako(allen nieuw) en de Squale 1521(gebruikt) staan op het lijstje. Is dat het wel zo’n beetje in deze prijsklasse of zie ik nog iets over het hoofd?

Ik ben benieuwd naar de suggesties en/of ervaringen met bovenstaande horloges.

Groetjes Jacob

1 like

De Mako Pepsi op staal kun je al voor € 149,- kopen en op rubber voor € 119,-

Steinhart 500 titanium. Veel waar voor je geld.

6 likes

Hamilton Belowzero 42mm en de rubberband draagt erg comfortabel.

2 likes

Die is heel mooi inderdaad! Zelf ervaring mee?

Staat een mooie Armida A7 in het verkoopforum.
Voor de juiste prijs is mijn skx 007 ook beschikbaar.
Met presidential stalen band, saffier en aluminium chaptering.

1 like

Kwam deze toevallig tegen vanmiddag (ik kijk nog wel geregeld bij deze juwelier).
Normaal iets duurder maar komt nu met €545 redelijk bij je budget in de buurt.
http://www.koelinkjuwelier.nl/horloges/sale.html

1 like

We zijn er uit. Ik zou denk ik ook voor deze gaan. Gewoon een gave duiker!

Obris Morgan zou je ook kunnen overwegen in deze prijsklasse.

1 like

SKX007
Een klassieker en altijd goed in je collectie. :+1:

Grt.

4 likes

Een merk met historie en een prachtig horloge, rubber gewoon even op het net kopen.

De Hamilton en de Obris zijn niet helemaal mijn ding. De Tissot is wel gaaf, maar ik heb al een horloge met oranje accenten dus dat zou niet mijn eerste keus zijn. Weet iemand of Steinhart ook in Nederland verkrijgbaar is?

rechtstreeks bij Steinhart

Best leuke klokjes, had me nooit echt in het merk verdiept.

Ja, die SKX007 gaat er toch wel een keer komen. Might as well get one now! :wink:
Nu nog nieuw te koop. Want, hoewel ik nog geen officiële bevestiging heb gezien, gonst 't al maanden van de geruchten op internet dat Seiko stopt met maken van de SKX. Logisch ook wel, de 7S-uurwerken worden uitgefaseerd. In alle nieuwe modellen zit tegenwoordig een 4R- of 6R-uurwerk. En een upgrade van de SKX zou betekenen dat ie in het vaarwater komt van de nieuwe SRP Turtle. Dus dat lijkt me ook unlikely.
Dus, je wil saffier, dat zet Rob van Monsterwatches er zo voor je in (kost slechts een paar tientjes). Misschien nog iets leuks als een rode wijzer of zo en je hebt een horloge dat z’n sporen ruimschoots heeft verdiend, een lekker eigen smoel heeft en waar je de komende 20-30 jaar zorgeloos plezier van gaat hebben. Ik zou het wel weten: SKX en anders niks! :wink:
En om het nog even af te maken. SKX all the way! Ik heb er zelfs twee! :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

Ik heb Rob net even gemaild wat een paar wijzigen gaan kosten.:wink:

2 likes

Vooral op plaatjes erg mooi. En specs natuurlijk hartstikke in orde.

In reviews wordt echter melding gemaakt van kleurverschillen titanium band/kast, een goedkoop voelende en uitziende bracelet en een blikkerige gesp. Dat heeft mij er van weerhouden.

die ga je voor 500 euro niet vinden vrees ik, tenzij substantiële gebruikssporen, want gaat rond voor 600 tweedehands in mint staat

een SKX007 met wat upgrades is een goed plan denk ik, hou je nog wat geld over voor mooi rubber bandje (meegeleverde is niet veel soeps) en wat NATO’s (staat hem ook erg puik).

Succes met kiezen!

Heb Rob gemaild wat de upgrades gaan kosten…ben benieuwd! Die reviews over de steinhart heb ik inmiddels ook gelezen idd ook dat de sluiting niet lijkt te kloppen met de rest van de band. Iemand hier op het forum zelf ervaring mee? Qua loods is ie wel top namelijk. Was er al bang voor dat dat de Squale net buiten het budget ging vallen. Je moet wat te wensen overhouden😉

Ja en er schijnt kleurverschil te zitten tussen de band en de kast (en dat zie je voornamelijk bij de endlinks).

Precies, verlanglijstjes moeten er blijven :wink:

Als onbezoldigde Aevig promotor doe ik graag een duit in het zakje van de Huldra :wink: