duiker ideeën

Entree geld :wink:

1 like

Als je er nog een kan vinden;

Crepas Cayman 3000.

Crepas maakt IMHO een aantal mooie modellen of hebben deze in het verleden gemaakt. Ik zou eens op hun site kijken, ze hebben nu ook een kickstart projectje.

2 likes

Dit vind ik persoonlijk wel een van de mooiste Japanse duikers die er zijn :blush:

5 likes

3 opties :upside_down_face:

Groeten
Rutger

ps
Deze zijn niet te koop… :crazy_face:

2 likes

Ikzelf heb een Oriënt mako ||| ook een fijne duiker!
Verkrijgbaar in diverse kleur samenstellingen

Ik zelf heb de rode met zwarte bezel

1 like

Inspiratie te over…

1 like

Allemaal mooie horloges. Ik heb nog steeds een zwak voor de SPB143, maar dat uurwerk houdt mij echt tegen. E.e.a. Is natuurlijk ook wel afhankelijk van budget. Wil je perse nieuw? Als ik moest kiezen dan werd het voor mij (wederom) een MM300. (Ik heb er een afgeleide van)
Paar plaatjes voor de sfeer:

En wat @McNulty zegt:

Ook erg lekker!

10 likes

Moeilijke opgave heb je je zelf opgelegd. Inderdaad genoeg keuze en Seiko is hierin een goede keus. Wat dacht je van de nieuwe Seiko Marinemaster SLA079?
Lijkt een beetje op die hieronder, de Seiko SLA057

6 likes

Japans, en als prijs geen criterium is.

En als dat wel zo is. Alsnog Japans:

17 likes

Blij te zien dat je echte duikhorloges post. En veredelde glimdingen met een draaiende bezel.

Wat is je polsomtrek?

Ik sluit me volledig aan bij de bovengenoemde Citizen Fujitsubo - Japans, 200m waterdicht, degelijke schroefkroon, titanium, lichtgewicht, prima gangreserve met 42u, en met 20mm lug width kun je alle kanten op. Komen regelmatig op het forum voorbij tussen de 350 en 400€.

1 like

Ben zelf nog altijd ontzettend blij met de SPB143! Dat ging van ook “een keer een duiker proberen” naar nu bijna iedere dag om de pols.

3 likes

Hoe lang heb je hem nu? Hoe stabiel is het uurwerk?

Absoluut mee eens!

10 likes

gho ja, heb een 17cm pols dus kan wel iets hebben al merk ik dat mijn G-Shock aanzienlijk weinig draagtijd krijgt gezien hij wat als een baksteen op de pols ligt

budgetgewijs, onder de €2k zou mooi zijn :sweat_smile:

neuhh, mag ‘pre-loved’ zijn, al ben ik ‘allergisch’ voor beschadigingen :stuck_out_tongue_winking_eye: zéér mooi horloge!

mooi!

17-17,5cm zoiets

1 like

Van klein naar groot mijn Japanse duikers.

4 likes

Niet Japans, maar daar heb je ook een mooie Oris voor.

1 like

Na heel wat duikers altijd nog favoriet

5 likes

Dan kan je de MM300 prima hebben. Die is 43 mm maar oogt op de pols een stuk kleiner. Mijn polsomtrek is 17,5cm. Onder de 2k kan je prima een pre-loved MM300 vinden. Ook afgeleiden ervan.

1 like

Halfjaar nu. Het horloge is voordat ik 'm kocht ooit bij MonsterWatches geweest voor het uurwerk. Loopt heel stabiel nu.

1 like