duiker ideeën

Hoe lang heb je hem nu? Hoe stabiel is het uurwerk?

Absoluut mee eens!

10 likes

gho ja, heb een 17cm pols dus kan wel iets hebben al merk ik dat mijn G-Shock aanzienlijk weinig draagtijd krijgt gezien hij wat als een baksteen op de pols ligt

budgetgewijs, onder de €2k zou mooi zijn :sweat_smile:

neuhh, mag ‘pre-loved’ zijn, al ben ik ‘allergisch’ voor beschadigingen :stuck_out_tongue_winking_eye: zéér mooi horloge!

mooi!

17-17,5cm zoiets

1 like

Van klein naar groot mijn Japanse duikers.

4 likes

Niet Japans, maar daar heb je ook een mooie Oris voor.

1 like

Na heel wat duikers altijd nog favoriet

5 likes

Dan kan je de MM300 prima hebben. Die is 43 mm maar oogt op de pols een stuk kleiner. Mijn polsomtrek is 17,5cm. Onder de 2k kan je prima een pre-loved MM300 vinden. Ook afgeleiden ervan.

1 like

Halfjaar nu. Het horloge is voordat ik 'm kocht ooit bij MonsterWatches geweest voor het uurwerk. Loopt heel stabiel nu.

1 like

MM200 of MM300 zal te groot zijn. Tracht onder een L2L van 47mm te blijven. Edit: Ronny ziet dat dus anders.

Mijn tips:
SPB453

SPB317

3 likes

Voor dat budget en polsmaat koos ik 99 van de 100 keer een Hydroconquest. Wat mij betreft een van de mooiste duikers ooit gemaakt

Moest het perse Japans zijn dan zou de titanium Fujitsubo mijn eerste keus zijn. Een echte duiker van een mooi formaat en lekker bijzonder door het titanium.

6 likes

….en deze Duitse Zwitser die een Milsub nadoet. Gelukkig kun je met deze gewoon klussen en zwemmen. Hij loopt ook keurig binnen specs :joy:

4 likes

Bekijk de Marinemaster 200 serie eens.

• 38mm x 12mm zijn super comfortabele compacte maten
  • Ding is echt fantastisch afgewerkt
  • 6L uurwerken zijn gewoon goed, en mooi plat
  • Wijzerplaat is fabelhaft, ook de groen-grijze variant, bijvoorbeeld
  • De band is zo soepel als kouseband. Hij articuleert als een dolle en is übercomfortabel

DiaShield coating, baby! Daarom heeft de MM200 ook een hele subtiele gunmetal-vibe. Super cool.

Mocht de Marinemaster niet je ding zijn, dan zou ik op dit moment zelf maar één ander duikhorloge overwegen:

image

De 37mm Aquastar Deepstar II.

8 likes

Mijn polsomtrek? 22cm

Of in deze Fratello uitvoering. Zijn er wel maar 50 van gemaakt dus liggen niet voor het oprapen.:wink:

6 likes

Goeie keus!
Ook trouwens diens voorganger, de SPB077 (en andere kleurvariaties). Heb ik met veel plezier gedragen, ook de SPB187 die jij hier laat zien.

Goeie keus!
Ik heb naast deze ook de SPB149 gehad, dezelfde met een beetje meer kleur. :wink:

Eigenlijk zijn de meeste Seiko duikers leuke horloges, dus ik snap wel dat je daar blijft hangen. Can’t go wrong! Heb je toevallig ook Squale al voorbij zien komen?

De 1521 bijvoorbeeld…

Prachtige no-nonsense duiker die je niet op elke straathoek tegenkomt! Op papier 42mm, maar op de pols lijkt 'ie echt kleiner. Er staan er momenteel trouwens 2 te koop op HF, waarvan eentje een ex van mijzelf. Of de Squale Matic, die heb ik toevallig nu om de pols. Deze …

Op papier 44mm maar ook deze oogt prima op een 17,5cm polsomtrek. Vind ik. Een duikhorloge mag sowieso ook wel dikkertje zijn, het is geen dresswatch hè. :sunglasses:

Verder zou ik ook eens naar merken als SInn kijken. Zoals bijvoorbeeld de EZM3 of de U1, meer hardcore duikerachtig ga je ze niet vinden. Veel waar voor 't geld! :wink:

Heeft toch vooral met smaak te maken. TS kan beter (zelf) beslissen obv. passen en meten op de eigen pols, niet naar aanleiding van foto’s of meningen. Binnen HF is alles boven 40mm vaak ‘te groot’. I beg to differ met mijn 17,5cm polsomtrek en al helemaal bij een toolwatch … :innocent:

EDIT: Voor de sfeer nog even twee plaatjes van de MM200 (SPB187).

12 likes

opschepper! :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Oh. Vergeet de NY0040 en Barnacle. Dit is met stip mijn favoriete duiker:

5 likes

Als het toch een Seiko moet zijn?
Dan is maar 1 de echte.

5 likes

Owh sorry…… heb je ik je mannelijkheid aangetast :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Sla017 en seiko sumo (sbdc031) voor mij. SJE093 heeft een beetje een damesmaat. Duikers mogen groter.
De mm300 is ook tof.

Buiten Seiko squale 1521 militare.

Deze heeft t voor mij helemaal niet.

3 likes