Merk met mooie historie, op het gebied van duikershorloges, draagt, door de Von Burencase, zeer comfortabel en niet overdreven groot, zoals gezegd geen dertien-in-een-dozijnhorloge en gewoon heel veel kwaliteit voor je geld. Ik heb er inmiddels 3.
Oh en als er iets meer budget is, zou ik voor een TAG Heuer Aquaracer 200 gaan. Vind ik de mooist van de huidige duiker-lineup. Draag al 30 jaar duikers van dit merk en is gewoon prima kwaliteit en ziet er goed uit, dus.
Inmiddels heb ik me al tweemaal laten overvallen door die gedachte en van eenmaal weet ik zeker dat het niet voor de lange termijn zal zijn en voor de andere zit er toegegeven een zweempje twijfel. Ik moet wel aangeven dat ik niet voor heel uitgesproken tool watch versies van duikers gegaan ben, maar design-driven skin divers. Gezien de voorbeelden zie jij geeft heb ik de indruk dat jij een iets serieuzere dan wel traditionelere duiker zoekt. Dan ben ik toegegeven niet de persoon om je daarin te adviseren en eigenlijk onder de Japanners kom ik niet veel verder dan het lispelen van Seiko. Onder de micros heb je enorm veel mogelijkheden om voor niet teveel geld eens aan het genre te proeven op toch hoog kwalitatief niveau.
Mijn eerste vraag is dus toch voor iets verfijning in de zoek/adviesopdracht. Wil je een echte tool? Moet het bij voorkeur 30atm zijn of kan 20atm ook? Wil je er echt mee duiken? Waarom Japans? Kleur- en afmetingsvoorkeuren?
Gho, ik ben er zelf niet helemaal uit
Normaal ben ik van de dresswatches maar sinds gisteren heb ik plots de onweerstaanbare drang naar een ‘klassiek’ ogende, doch stoere diver. Het horloge zal weinig tot geen water zien tenzij ik het, in een dappere bui, mee onder de douche zal nemen. Japans is geen must maar al mijn horloges (10 stuks) komen uit Japan. (zo heb ik ook een voorliefde voor Japanse wagens enz maar dat is een ander verhaal)
Qua kleur liefst zwart of een mooi blauw kan ook nog wel, afmetingen werkelijk geen idee. zoals hierboven gepost in een reply heb ik ook nog een stalen G-shock maar die is écht monsterlijk op de pols. Ik kom er nog wel mee weg maar vind het zelf te groot dragen
Mileage may vary. Ik heb een hekel aan toolwatches ontwikkeld, maar deze is de enige die blijft. Ik heb de Serica ook nog, gewoon puur omdat ik hem heb, maar als iemand z’n hand opsteekt kan die zomaar weg zijn. Wat trouwens niet weg neemt dat een 5303 ook een aardige kandidaat is.
Inderdaad. Maar ik zou wel voor de nieuwe versie met ceramische duikring gaan. Zoals deze bijvoorbeeld, maar bijna iedere kleur is leuk. En in 41 en 39 mm te krijgen!
Als je iets anders wilt dan het geijkte, een Sea-gull Ocean Star, 44m met een inhouse uurwerk van Sea-gull. Prima kwaliteit voor een vriendelijke prijs.