Duiker met duikers extensie voor vakantie

Voor de zomer/vakantie overweeg ik een duiker aan te schaffen met duikers extensie/ratchet clasp.
Mijn budget is ongeveer € 300,- en voorkeur voor nieuw, solar of automaat. De BN0151 heb ik gehad en verkocht dus is nu geen optie.

Ga ik met mijn budget uitkomen of moet ik de duikers extensie dan laten vallen? Alvast dank voor jullie suggesties!

Als je een SKX bestelt bij Monsterwatches, met daarbij een stalen band en racheting clasp, zit je net een paar tientjes boven je budget. Weet niet of dat een optie is?

1 like

Elke seiko prospex duiker heeft volgens mij een duikersextentie. Volgens mij past een turtle of samurai net wel of net niet in je budget.

Als je ook een tweedehands overweegt zijn er veel meer opties.

1 like

Ik denk het niet als hij :

van 2019 bedoeld :slightly_smiling_face:

12 likes

De Excalibur met stalen band. Zowel de band als de duikersextentie zijn echt top!

1 like

Mijn witte stargate paste in dat budget en heeft een extensie.

Nu zijn die echt nutteloos voor mijn vakanties want een rubberen vented band doet het beter en is lichter.

De ratchet clasp, ach die zou ik ook niet nodig hebben omdat ik m’n horloges altijd op NATO draag op vakantie, maar ik duik dan ook niet verder dan een snorkelrondje van een meter of vijf, soms tien. :slight_smile:

Maar los van exoten als de Stargate zou ik gewoon doen wat @TagEd suggereerde. Of een Mini-Turtle bestellen met iets passends van strapcode of zo.

Ik zou de extensie laten vallen. En dan toch een Mini Turtle kopen.

Of een Orient duikertje, voor de verandering. Ook cool: een Citizen automaat of eco-drive duiker van rond de 200 ball’n op rubber vent strap. Want zeg nou zelf, dit is ook ubercool voor het geld:

Die laatste is een NY0081-10L die her en der vast te vinden is.

4 likes

He zo’n exoot staat hier ergens op het forum te koop :thinking:

2 likes

SKX al eens overwogen maar toch niet helemaal mijn ding.

De ratchet is geen absolute must maar op hete dagen gebruikte ik m toch wel eens. Nato zou ik eens moeten proberen, nooit gehad. Rubber wel en dat vind ik niet alles. Comfort is prima maar de doorsnee rubber band vind ik er erg lomp uitzien. Zal de turtle ook eens meenemen in de overweging, thx!

Crafter blue band op de duiker werkt prima. Al heel wat duiken mee gemaakt. Past zelfs op een droogpak met ringen. Daar waar ik mijn mm300 met staal niet kan gebruiken.

2 likes