Duiker of tool. Door omstandigheden heb ik opeens meer budget :-)

Hallo iedereen.

Door onvoorziene omstandigheden heb ik per januari ongeveer een budget van pakweg €2000. Nooit verkeerd lijkt mij.

Maar anyway heb toch wel de knoop doorgehakt en besloten toch echt te gaan voor een diver of een toolwatch

Ik ben de laatste tijd nogal gecharmeerd van de

Alleen op staal nogal buiten budget, nog maar te zwijgen over de

Verder wat betreft de tool watches eigenlijk geen idee wat ik zo zou willen. Suggesties altijd welkom :smile: In deze stijl

Wat betreft de duikers

Enige kant tekeningen

  • Ik dacht dat de Seiko moeilijk te servicen is dat die naar Japan moet omdat het een blok is?

  • En daarnaast ben ik bang dat die misschien ook te groot is? De Aquis past mij (net)

  • Aangezien de Tudors buiten budget vallen, zou het een idee zijn om dan toch door te sparen?

  • En wat betreft de duikers, welke draagt t comfortabelst? En heeft de fijnste band. Heb geen vergelijk heb alleen de Aquis om gehad, tijdje geleden

Suggesties voor duikers zijn welkom. Wel lichte voorkeur voor blauwe wijzerplaat

1 like

Ik vind die North Flag enorm cool.
Is een beetje een love it or hate it.

Wil je een nieuw exemplaar? Anders kun je misschien de Ranger van @bally overnemen?

Ik zou zelf voor de Ranger of de North Flag gaan. Uiteindelijk denk ik zelfs voor de North Flag omdat ik het een erg gaaf horloge vind.

Ik zou nog eventjes doorsparen en gaan voor een Tudor Black Bay. Zie: http://www.chrono24.nl/tudor/heritage-black-bay-79220b--id3815756.htm

Ook de door jou genoemde duikers vallen wat mij betreft onder Tool.

Volgens mij is er een forumlid die de MM300 kan services, probeer even de zoekfunctie. De MM300 is groot, maar draagt kleiner voor mijn gevoel, hij is wel wat meer topzwaar vond ik.

Volgens mij zou het met jouw budget moeten lukken om een jong gebruikte Tudor aan te schaffen. Ik heb zelf een Black Bay gehad, topklokken. Internationaal gaan ze al onder $ 2.000,-.

Van alle drie de duikers vond ik persoonlijk de Oris het fijnste dragen, deze heeft echter ook de minste mogelijkheden wat andere banden betreft. Maar een stalen band is echt persoonlijk dus zou ik ze in ieder geval allemaal gaan passen.

Die is verkocht volgens mij, ik zag 'm op marktplaats. Wel een heel mooi prijsje voor dat horloge! De rode heeft ie nog wel zag ik. Zonder twijfel zou ik voor die €350 extra ook zeker voor de BB gaan!

Uit dit rijtje zou ik voor de Oris gaan :slight_smile:

Die ging volgens mij binnen paar uur op slot de advertentie.

Mocht ik een stalen band willen hebben voor de Tudor, denk dat ik zomaar €300/€400 kwijt zal zijn? (Aangezien de Rolex banden los ook peperduur zijn, of is dit een te grote aanname?)

+1

Mooi budget. Ik zou toch echt voor de Oris gaan. Even alleen gebaseerd op de looks :wink: Veel plezier met kiezen