Duiker op leer, anyone? Monster op leer, zelfs...

Het hangt een beetje af van het model van het horloge.

Veel vintage duikers op leer vind ik dan wel weer goed staan. Ergens lijkt het te kloppen, wetende dat in veel gevallen het originele bandje er niet meer is en de horloges niet meer waterdicht zijn. Misschien om die reden kunnen veel vintage-geïnspireerde of retro duikers ook wel op leer. Dat zie je bijvoorbeeld bij Oris en Tudor die ze standaard op leer leveren.

Moderne ogende duikers op leer vind ik meestal geen gezicht. Hoe tool-achtiger het horloge overkomt, hoe groter de mismatch in mijn ogen. Dat wil niet zeggen dat er geen geslaagde combinaties bestaan.

1 like

Lekkere robuuste herfstfoto’s trouwens. :slight_smile:

1 like

Yup. Dit zijn trouwens m’n enige duikers op het moment. Dit is dan weer een ex:

3 likes

Aangezien suède ook leer is:

4 likes

Ik ben wel van t robuuste, ook in de zomer en winter :wink:

1 like

Neeuh…:dizzy_face::dizzy_face: géén leer… alleen krokodillenleer dan … rest is volgens mij niet bestand tegen water…

Je gaat toch niet zeggen dat jij je duiker gebruikt daar waar die voor bedoeld is?

1 like

Kan zeker!

3 likes

Er is wel een voorwaarde die ik er aan stel, en dat is dat een duiker op goed leer wordt gedragen.

3 likes

SKX deze keer op leer

4 likes

5 likes

M’n SKX007 vanavond op zwart leer gezet. (Mijn vrouw vond de originele band zo goedkoop rammelen😀). Deze nieuwe zwarte Michel Herbelin band had ik nog liggen en staat hem goed. Misschien later een mooiere stalen band? (Deze foto had ik zojuist ook al in “Wat dragen we vandaag” geplaatst)

5 likes

7 likes

Nog eentje dan maar.

5 likes

ja natuurlijk




En deze natuurlijk :smirk:

4 likes

Ik doe het regelmatig, maar het voelt toch altijd een beetje gek. Als ik dan een wristshot plaats, heb ik toch het gevoel dat ik erbij moet zeggen: “Ik weet het…”

Ergens onzin natuurlijk. Soms is het gewoon erg fraai en ik duik/zwem er misschien twee keer per jaar mee.

Het kan prima. De originele rubber strap is super, maar door de bevestiging aan de kast valt de mooie vorm van lugs een beetje weg. De nieuwe Hirsch laat dat beter zien en staat de Seebataillon prachtig.

2 likes

4 likes