Voor mijn zwager zoek ik een duikhorloge rond de 500 euro, mag ietsje meer maar liever niet. Hij heeft op dit moment al een Omega Speedmaster Professional. Ik zat zelf al te denken aan een Precista PRS18 (heb ik ook gehad en vond ie cool) maar die wordt niet meer gemaakt. Had hem ook nog een Steinhart aangeraden maar die vond ie iets teveel op een ander merk lijken
Qua maat niet groter dan 43/44mm en niet extreem dik. Liefst met stalen/rubber band. Liefst nieuw maar heel jong gebruikt is geen probleem.
Hoi Tom, al een poosje een Arctos Elite SEKM in de verkoop staan. 2010, nieuwstaat met zowel staal als rubberband… Vraag wat meer maar met €500,- kunnen we een eind komen.
Helson is al genoemd, maar ik wil toch de Tortuga nog even vermelden. Vind ik in elk geval een geweldig mooi horloge voor 600 dollar. Een andere tip is een Benarus. Ik heb de Remora gehad, die valt ook binnen het budget. Dan heb je toch een mooi afgewerkt horloge met een leuk Myiota uurwerk. Ik geloof dat Benarus nu niks op voorraad heeft, maar tweedehands is altijd wat te vinden. Succes!