Binnenkort is mijn zoon jarig en een horloge is altijd een leuk kadootje.
Het moet wel leuk blijven, dus het budget is zo’n 250 euro…dus zit ik te denken aan een MoonSwatch of een Seiko SRPE61.
Los van het feit dat de MoonSwatch een beetje moeilijk te krijgen is, is de Seiko een beter horloge (vind ik).
Zijn er nog merken/types die ik over het hoofd zie (ik heb niets met Orient, dus dat valt af)?
Tsja. Ik val in herhaling, maar als je een goedkope, onverwoestbare diver zoekt, dan kan je niet anders dan Vostok in overweging nemen. Manueel of automaat, 12 of 24 uurs, elke mogelijke combinatie van kast, dial en bezel wel ergens te verkrijgen. En zo goed als nooit over de €150.
Hij wordt 20…hij heeft inmiddels al een Gshock, Certina DS Action Powermatic en een Oris Williams F1.
Maar papa wil het dit jaar een beetje ‘leuk’ houden, vandaar het 250 euro budget.
Scoor anders een Kamasu. Tientje over budget, maar wel een mooi formaat van 42 x 13 x 46mm, 200m WR en zowaar met saffier, dus veel krasbestendiger dan andere opties.
Ik ga het budget iets oprekken en een Boldr Venture bestellen.
Heeft een lekker afwijkende vormgeving EN de wat kleinere kastmaat is ook wel een voordeel, want m’n zoon heeft vrij dunne polsen.