Mooie horloges maar ik vind het meer een Zwitsers merk dan Nederlands. Niet echt waar ik naar op zoek ben.
Maar wat zoek je dan.
Of is het een leuke topic?
Maen is niet Zwitsers, het is Nederlands/Zweeds
Nee ben echt opzoek, zoals ik in de topic zei
Max 42mm
Automaat
Geen datum
Rond de €1000
Met uitzondering van de maat kan voor de andere dingen een uitzondering worden gemaakt maar dan moet het horloge wel gewoon een gaaf ding zijn. En met uit Nederland komen bedoel ik iets zoals Aevig waarvan de oprichter Nederlands is en de horloges onder andere vanuit hier verscheept en geen swiss Made op de dial zet als voorbeeld
Er staat swiss Made op de dials als ik op de website kijk dus erg Nederlands/zweeds proberen ze het niet te laten lijken.
Emkoza 333ft, eind jaren '60, begin jaren '70 duikertje.
Het is een opknap/leerproject voor mezelf, maar mogelijk dat ik het ga uitbesteden om een beter resultaat te halen.
Emkoza is een verbastering van M. Koster & Zonen uit Amsterdam, één van de drie oudste Breitling importeurs ter wereld. Tegenwoordig zitten ze in Lijnden en heten ze Breitling Netherlands BV.
Tof ding…en leuk feitje over de Breitling importeur. Ik rij er dagelijks langs als ik naar me werk en terug ga.
Zoals ik eerder tegen flowert zei is deze met 45mm echt te groot voor mij
Misschien een Eza watch? Een Duits merk dat door twee Nederlanders nieuw leven is ingeblazen.
Hier wat over de oprichters:
En ook nog goed voor de wereld ook. Wa wilde nog meer?
Gewoon specs en prijs wat naar beneden bijstellen (contra HF advies)
Holzkern heeft duikers van staal, wel met datum. 599 pietermannen.
Poging II, of je rekt de begrippen Nederlandse bodem op én rek je budget wat op (als in lijn met een good-old HF advies), dan kom je op deze hup Holland hup prachtige oranje wijzerplaat van de Superocean.
Had ik al naar gekeken en misschien is dit een rare reden waarom ik er tot nu toe niet erg in geïnteresseerd was maar ze verkopen ook sieraden etc. Dat vind ik toch een beetje een afknapper
Aha, dus tzt een Cartier zit er voor jou dan ook niet in?
Haha goeie maar heb al een speedmaster dus Zwitserland zit al in de doos
Elke regel heeft zijn uitzondering. Al moet ik wel toegeven dat Cartier niet bij mij past als merk en design.
Deze staat op dit moment met de Aevig in de lijst voor mogelijke aankoop.