Voor de laatste lege plek in mijn horloge doos ben ik op zoek naar een duiker van Nederlandse bodem. Dat is natuurlijk wel een grijs gebied want waarschijnlijk zal er niks hier gemaakt worden en zal het uurwerk zwitsers, japans of chinees zijn maar goed jullie begrijpen wat ik bedoel.
Het liefst een automaat, max 42mm en liever geen datum. €1000 is wel zo’n beetje de max maar volgens HF traditie kan het budget best een beetje opgerekt worden als het echt een gaaf horloge is.
De Aevig Huldra is een kanshebber maar zou graag jullie tips willen lezen voor anderen die ik over het hoofd heb gezien
Ik heb dit merk laatst langs horen komen in mannen van de tijd. Toen de vertegenwoordiger begon over uitbreiden met sieraden en zonnebrillen etc haakte ik eerlijk gezegd een beetje af. En ze profileren zichzelf wel erg als Italiaans.
Denk niet dat het verstandig is aangezien ik het horloge als vakantie en halve beater horloge wil gaan gebruiken. Maar wel leuk om hem even te zien! als je een foto wilt delen?
De Aevig Huldra is helemaal top. Vind ik persoonlijk een heel stuk leuker dan Ligure, maar dat is uiteraard een kwestie van smaak.
Pellikaan heeft ook aardige duikers, maar ik vermoed dat die wat boven je genoemde budget vallen.
De prijs is inderdaad wat aan de hoge kant van de pellikaan maar dan zou ik even door kunnen sparen. Wat me niet gaat lukken is zo veel eten of trainen dat ik een 45mm horloge kan dragen
Dank je voor het aanbod en misschien komt er ooit nog een medicijn op de markt waardoor ik horloges met een datum op 4:30 ga waarderen maar voor nu kan ik daar nog niet overheen stappen.