Duikers met een chrono functie (input nodig)

Allen,

Dit topic heb ik ook elders op een forum geplaatst, maar had iets meer reacties verwacht op mijn vraag. Daarnaast vind ik het wel een leuk topic en staan er iig leuke foto’s bij om te kwijlen of kotsen. :wink:

Al een tijdje op zoek naar een mooie degelijke duiker waarvoor ik een paar eisen heb. Helaas loop ik vast op één van de eisen en verbaas ik me over de kennis van enkele mensen in het vak…

Een van mijn eisen is dat er een Chronograaf functie op moet zitten, welke onder water bedienbaar is. Dit aangezien ik onder water wat oefeningen wil timen. Dat dit ook op een andere makkelijkere manier kan, snap ik. Echter vind ik het wel zo leuk om dit met een mooie duiker te doen. Eigenlijk vind ik een chrono functie niet thuis horen op een duiker.
Overigens was ik altijd in de veronderstelling, dat als een duiker een chrono functie heeft deze onder water te gebruiken is. Echter blijkt dit volgens sommigen niet zo te zijn!?

Mocht dit niet zo zijn dan is het aardig moeilijk om hierop te selecteren aangezien dat veel fabrikanten hier niet duidelijk in zijn. Sterker nog enkel bij Sinn en Breitling (de laatste tot 100m) kan ik het duidelijk terug vinden in de beschrijving op hun site.
Zelf ben ik ook de Jaeger met de MC Diving Chronograph tegen gekomen en vind het een aardig horloge en met name ook door het lichte titanium. Nu zijn de knoppen van de Chrono functie te vergrendelen door een halve slag. Persoonlijk dacht ik dat dit puur te maken had met het niet per ongeluk stoppen en resetten van de chrono. Een juwelier gaf echter aan dat dit te maken zou hebben met de waterdichtheid en dat de chrono-functie dus niet onder water bediend kan worden.
Vervolgens lees ik een test waarin iemand duidelijk laat weten en zien dat hij ze onderwater bediend en dit perfect werkt. Dit zelfs met een horloge dat door Jaeger zelf beschikbaar was gesteld.
Deel 2
http://jlc.watchprosite.com/?show=forumpost&fi=2&pi=3286516&ti=537701&msid=&s=]Deel 1
en [url=http://jlc.watchprosite.com/?show=forumpost&fi=2&pi=3286521&ti=537706&msid=&s=[/url]

Dan nu de vraag:
Heeft iemand (technische) info m.b.t. het bedienen van een chrono onder water? Waarom is dit niet echt duidelijk?

Alvast bedankt!

Overigens zijn er zat duikers te vinden met chrono en omdat we allemaal toch van plaatjes houden heb ik de mechanische duikers (meer heb ik er niet gevonden) die ik ben tegen ben gekomen van internet geplukt.

IWC

Omega

Oris

Jaeger

Roger Dubuis

Ball

Breitling

Sinn

Richard Mille

Ulysse Nardin

Aquanautic

Zenith

Blancpain

Hamilton

Panerai

Graham

Cartier

Bell & Ross

TAG Heuer Aangevuld door Edwin16

Baume en Mercier

Fortis

UTS

Doxa

Ik kan je niet helpen met een antwoord op je vraag maar je lijstje duikers deed me net zo begerig kijken als mijn zoontje in de gids van intertoys.
Daar zitten een aantal beauty’s tussen die ik nog niet kende.

Mooie klokken bij hoor! De Iwc en de Breitling en de BP.

eric128 Schreef:

Ik kan je niet helpen met een antwoord op je vraag
maar je lijstje duikers deed me net zo begerig
kijken als mijn zoontje in de gids van intertoys.
Daar zitten een aantal beauty’s tussen die ik nog
niet kende.

Ik vermoede al dat de meeste niet direct een antwoord hebben, vandaar dat ik er iets meer werk in heb gestoken. Zo zijn mensen iig eerder geneigd te reageren. :slight_smile:

Thx

Is het niet makkelijk om de fabrikant cq leverancier van je favoriete duiker te benaderen met deze specifieke vraag? Op Watchuseek is ook een forum gewijd aan duikers, wellicht dat daar info to krijgen is. Het is in ieder getal een goede vraag!
(die rode OMEGA- teken is ook prachtig)

Heel interessant. Ik vind trouwens de UTS de allermooiste!

Is ook erg mooi, maar moet toch wennen aan de aansluiting van de band. Zelf vind ik de IWC Cousteau, de Jaeger enkel dan op articulated rubber, Sinn op rubber en de Bell&Ross erg geslaagd.

Als die UTS een ‘lumpy bracelet’ mag krijgen van Rob407 dan is je bezwaar absoluut verdwenen!

Hier met een stalen band, blijf het niet mooi vinden. Ieder zijn smaak:

Wat ik altijd dacht is dat je de drukknoppen onder water mag niet bedienen.