Duikers tot en met 39 mm

Mooi. Moet wat naar uit te kijken hebben :blush:

1 like

Dat is waar… en voor dat geld koop je echt wat leuks hoor! De maat is eerder een probleem als je budget!

1 like

Ik gluur hier graag even mee!

1 like

Ik heb ook niet zo’n hele grote pols en heb op zoek naar een beater vorig jaar een Seiko SKX013 gekocht. Uiteindelijk kon ik toch niet wennen aan de verhouding (dik/lang in verhouding met de diameter).

Ik heb de Seiko verkocht en via het blauwe gedeelte een (1st gen) Precista PRS 18Q gekocht (39mm).

Heerlijk horloge, super afwerking, uniek. Echt top :ok_hand:

Ze zijn helaas niet meer nieuw verkrijgbaar. De door Roland Kemmner gebouwde eerste generatie is erg lastig te vinden, de door Swiss-Timer gebouwde COSC versie zou je wel moeten kunnen vinden aangezien er hier op’t forum best veel rondzwerven door een inkoopactie in 2018.

7 likes

Ik ken het probleem. Na de verkoop van mijn 40mm duiker, zoek ik ook iets rond de 36-39mm, wat niet te dik is.
Vandaar dat zo’n SKX013 het voor mij ook niet doet; nog even los van het uurwerk, wat geen hacking ondersteunt.

@Dannyvanc ik weet niet welke kant je op zoekt qua divers; retro/dressy/sporty/lomp?
Voor mij zou de zoektocht allang beklonken zijn als de Halios Seaforth (met stalen dive-bezel) kleiner was dan 41mm, maar ik vind hem zo mooi, dat ik voor dat horloge een uitzondering maak qua formaat.
Een hoop horloges op mijn zoektocht hebben elke keer iets kleins wat ik jammer vind; bijv. de wat korte wijzers van de Sinn 556IB (niet echt een duikhorloge, soit…) of het Christopher Ward logo op 9 uur bij de C60 Trident Pro in 38mm…indices? mooi, wijzers? mooi (bij de nieuwe versie), maar dat logo… :nauseated_face:
Oh well, the search continues…

1 like

Klopt als een bus. Iedere keer is er iets.
De Maen Hudson bv vind ik alles aan kloppen behalve het merk.
De BB58: grandioos maar ook meteen veel geld.
In het algemeen worden mensen met een dunne pols gediscrimineerd :joy:
De Halios vind ik ook
bloedmooi!!

1 like

Mooie tip en heel mooi!
Welke prijsklasse?

Ik heb zelf sinds een week een bb58 , meteen mijn eerste echte horloge. En ik moet zeggen met zn 39mm en 11.9mm dikte draagt hij zich perfect op een smallere pols.
Zeer tevreden mee en nog geen moment spijt van gehad ja het kost dan wel wat maar naar mijn mening hebje dan ook wat
.

7 likes

Probeer eens een oris aquis (weet nu niet of die 39.5 of 39mm is) … moet voor dat geld volgens mij wel de krijgen zijn

1 like

Ja top!!! Grail.

1 like

Wat vind je dan minder aan het merk?
Ik vind de Hudson 38mm zelf erg mooi; lekker minimalistisch/retro-inspired. Een stalen duikring had hem nog iets beter gemaakt in mijn ogen.

1 like

Meer een gevoel.
“Maen”…
Doet me (als 1 vd weinige merken) niets.

als het budget het toelaat (ik geloof hier niet helemaal) is de BB58 het allerbeste wat voor deze maat te krijgen is.

3 likes

De HydroConquest. Ook beschikbaar als kwarts. :watch:

2 likes

Dit :point_up_2: De mk3 al wel veel scherper geworden dan de vorige series.

Het is dan ook een microbrand, merknaam zegt natuurlijk veel minder, dat is vooral door de beperkte herkenbaarheid. Maar voor zijn prijsklasse mag die er zeker zijn.

1 like

Meraud Bonaire

4 likes

Ze gaan meestal voor ongeveer € 200,- een beetje afhankelijke van de staat en de compleetheid van de set. Als je een zoekertje plaatst in het lichtblauwe gedeelte heb je denk ik redelijk veel kans dat je er een aangeboden krijgt. Het is wel quartz :sunglasses: goede kwaliteit, Zwitserse COSC quartz, dat wel.

Er staat er ook een op Marktplaats zie ik. Aangeboden als set met een PRS 17Q. Misschien dat je alleen de 18 voor een nette prijs kunt overnemen. Dit is de nieuwere COSC versie.

1 like

Midsize Seamaster, 36mm.
Lijkt groter op de foto, maar dat komt door de kinderpolsjes van mijn vriendin.
(Nee, dat is geen kind… :blush:)
Met je budget goed te doen, zowel quartz als automaat moet je kunnen redden.

4 likes

Sinn heeft een profesionele titanium duiker met kleinere diameter.

https://www.sinn.de/en/Modell/T2.htm

Edit: deze blijkt nog steeds 41mm te zijn, de T2

Oudere “moderne” kontiki’s voldoen denk ook aan wat je zoekt

En niet chrono versie

1 like