Duikers upgraden

Je kent het wel (of niet): er zijn wat leuke horloges in je collectie, maar je komt op het punt waar je meer voor de kwaliteit dan de kwantiteit wilt gaan.

Maar wat dan?

Ik heb 2 midsize duikers in mijn collectie en denk erover om die 2 in te wisselen voor 1 meer premium duiker. Ik heb :t_rex: polsjes en kan dus niet alles kiezen. Laten we zeggen 43-46mm lug-to-lug is wel de max.

Los van het feit dat ik waarschijnlijk spijt ga krijgen dat ik deze 2 laat gaan: wat zou een goede upgrade zijn die ook écht voelt als een stap vooruit in kwaliteit?

Eens kijken of HF mij van inspiratie kan voorzien!

Dus van:

Naar:

831657741c34d56a8b1980af0acc5b99

8 likes

Een ander horloge kopen dan een SKX013 is een lastige “upgrade” de charme van het horloge zit hem namelijk in zn simpliciteit en de eenvoudig “tool” uitstraling van een 40 jaar oud ontwerp. Dus ga je dat upgraden met een duurder horloge? Nee. Dat zul je in een ander, duurder horloge juist niet vinden. Kortom, gewoon houden dat ding :grin:

8 likes

Wat is je budget Tijner?

@Tijner Certina 38 mm ?!!

7 likes

Zo rond 1k zou ik wel mooi vinden.
Ik moet 'm nog wel gewoon kunnen afraggen en het zwembad in duiken zonder me er druk om te maken.

1 like

Rond dat budget zou je denk ik al gauw bij de SPB duikers uitkomen. Die zijn echt goede value for money. Of die groene Willard, als je mosgroen als kleur trekt.

Of een Oris sixty Five natuurlijk.

3 likes

Is een mini turtle een optie? Er staat een leuke in het blauw. Of is dat niet vet genoeg?

1 like

Ik zou het wel weten, die Seiko Willard!!! Oerdegelijk en heel gaaf

1 like

Mini Turtle voelt een beetje als gelijk oversteken met de SKX013 niet?

1 like

Wat denk je van de Oris 65 mid size?

36 mm diameter, 43 mm lug-to-lug. Moet je wel kunnen leven met die 17 mm bandaanzet :grimacing:

10 likes

Persoonlijk vind ik alleen het idee van dat je een uurwerk kan hacken en winden al een fijn idee. Dat vind ik het grootste gemis bij de SKX lijn, al weet ik niet hoe dat zit bij de Citizen.

Enkel de datum functie vind ik schoner ogen ten opzichte van de dag + datum. Of zie jij een upgrade enkel in een hogere aanschaf waarde? Wat natuurlijk ook kan!

Die heeft een lug-to-lug van 46,6 mm

Dat zou net wel-net niet worden denk ik.

Tudor BB58 is al te groot…

Ik zou gaan voor deze.
Lug to lug is ± 46 mm.

:drooling_face:

Succes met zoeken.

Oris Aquis 39.5 heeft een lug to lug van 46.1mm. Die is misschien ook wel ok.
Wel (veel) minder nice dan de SLA017.
image

5 likes

.6 mm zou ik geen spelbreker vinden

1 like

Maar idd, veel succes mwt je zoek toch.
Dat is eigenlijk 80% van de pret. The hunt is more pleasant than the price

1 like

Naja, de SLA is dikke premium betalen :frowning:

non-hackable vind ik nog wel okay. Het non-winding is inderdaad iets wat me tegenstaat. Ik krijg de reserve ook nooit vol op dat ding, schijnbaar ben ik te lui :joy:

Dus wat dat betreft wel een upgrade ja.
Goed inzicht om mee te nemen thanks :ok_hand:

1 like

Seiko Uemura / Captain Willard of Seiko 62mas reissue of De nieuwe MM200. In alle drie de gevallen kun je niet fout zitten.

2 likes

Zijn allemaal te groot.

De 62mas is toch niet zo groot? 40.5mm of zo.