Duikers van 100 tot 150 euro max

Nobrainer :sunglasses:

5 likes

Ligt eraan wat je definitie van een duiker is, alles met 200 meter WR is naar mijn mening een duikhorloge.

https://m.kish.nl/nl/426814/casio-collection-mrw-200h-1bvef/?affiliatenetwork=adchieve&gclid=Cj0KCQjwspKUBhCvARIsAB2IYuvvJ2RsiTI4-esdOxTe0lePDJvNLaSzOKkOEExyFH58p2NHzkqIHdMaApxHEALw_wcB

Voor drie tientjes weet je alles.

Edit: ik dacht dat deze 200m WR was, blijkt “maar” 100 te zijn :disappointed_relieved:

Geen idee waar die 200 meter vandaan komt. De helft volstaat :slight_smile:

Daarentegen moet een duikhorloge wel aan andere eisen voldoen, die vaak onderbelicht blijven.

1 like

De ISO standaard prevaleert, en die geeft aan dat 100m afdoende is.

Ik vind het ambitieus, een ménage à trois met twee Hansen, maar OK, ieder z’n fetisj.


Ik kocht dit op staal voor 90 ballen inclusief import.

Toch niet verkeerd. Uiteraard, de wiebelkroon moet je liggen, de constructie van het achterdeksel met losse schroefring is zo van Blancpain gejat, en de bezel en lume zijn lachwekkend. Maar hij is goed waterdicht.

Ik zou inderdaad voor de Casio Duro gaan. Da’s gewoon een lekker zorgeloos horloge. Amphibia’s moeten je maar net liggen.

Vandaar dat TS het over een duik / zwem heeft die tegen een stoodje (wat dat ook maar moge zijn) kan. Ik denk niet dat hij de lume nodig gaat hebben om z’n decompressie-tijd te kunnen timen omdat ie op 150 meter diep een pijp heeft gelast, zeg maar.

Daar is een standaard voor, dus wat mensen er van maken is geheel irrelevant.

Dit is geen duiker. Dit is een field watch. Maar als hij niet boven budget lag had ik 'm voorgesteld aan TS. :wink:

De ISO 6425 gaat over veel meer dan waterdichtheid en is bedoeld voor professionals. Vraag is echter wel of de klassieke duikhorloges nog wel gebruikt worden voor het oorspronkelijke doel. Begrijp dat er tegenwoordig duikcomputers gebruikt worden.

Ik denk dat TS gewoon een robuust horloge wil dat ook waterdicht is in het zwembad. Dan voldoen er veel merken en modellen die hierboven genoemd zijn. Weet niet of TS voorkeur voor quartz of een automaat heeft…

Citizen Promaster BN0100-42E met ISO6425

Met 169 list net uit de range. De professionele duiker kan de btw terugvragen. Dan valt hij binnen de prijsrange.

2 likes

He @Ruud, is dit een hommage aan jouw Doxa?

1 like

:wink: ben niet Ruud :blush: maar dit is inderdaad een Doxa hommage. De kwaliteit is echt verrassend goed, snap eigenlijk niet hoe ze het voor dit geld één tiende van het origineel kunnen maken .
Gekocht speciaal voor de vakantie :sunglasses:


Hier tussen de gehele collectie :grinning_face_with_smiling_eyes:

5 likes

Nee weet ik! Maar Ruud heeft de echte Doxa dacht ik😆

Leuke squale trouwens

1 like

:tumbler_glass: ik weet wel dat jij dat weet :stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 like

Aah jij wou natuurlijk je collectie even posten :face_with_monocle: :laughing:

1 like

Juist :partying_face::partying_face::+1:laat geen mogelijkheid onbenut :rofl:

2 likes

Yes… maar ik vind de aansluiting van de tactical frog band op de kast wel mooier :scream:

1 like

Foto?

De eerste link na de endlink is breder.

Die Squale militaire zijn cliché… maar wel fantastisch. De mijne is nu echt daily op het moment.

2 likes

Er is net een heel mooie aanbieding online gekomen in het blauw!

1 like

Lekker een Vostok… dank aan HF! @VriesKou geloof ik…

Ps mocht iemand mijn gezocht topic gemist hebben… Vostok GMT graag kassa 1 :joy:

2 likes
2 likes

Ja alleen die bezel lijkt me niet zo nieuw… Of zit daar een beschermende laag op?

Verder super horloge voor die prijs kan je niet misgaan met een duiker.

1 like