Duikers waren uitgesloten en nu, nu ben ik op zoek :) Hellup..Glycine of?

Nee, qua design.

Trouwens, als je een Seiko duiker voor onder 1000 euro wilt met diashield, hacking, alleen datum en de kroon op drie:

SPB053.

Maar wat squale betreft hebben ze een sloot aan horloges die teveel op een rolex hommage lijken, ook al ontwierpen ze ooit kasten voor rolex, en dan een paar redelijk lelijke horloges.

Qua design zijn voor mij de 1521 en de 60 atmos squalematic de twee mooiste. De 1521 doet het voor jou qua grootte.met de kwaliteit is niets mis, verder.

Van ome Ward vind ik de oude duikers, zoals die GMT die hier te koop staat het tofst, en de Trident Vintage 38mm, maar da’s geen echte duiker.
:grinning: :grinning:

2 likes

Dat is een hele mooie Seiko maar wel weer net wat te groot vrees ik. Tja, die Squale zijn wel leuk maar weer die kroon op 4 en das jammer.

Die Ward vind ik gewoon mooi en qua specs toch wel een echte duiker. Wel een lekker horloge voor het oog, de mijne dan :slight_smile:
Ik ga toch de kant op van collecteren denk ik want ik wil wel meerdere typen sportief/duik om af te kunnen wisselen.

Deze vind ik ook steeds leuker. In mijn collectie duikers echt mijn favoriete.

2 likes

Ik ben wel echt fan van deze klapper.
Mooie historie zit er ook aan vast, maar goed niet iedereen hecht daar waarde aan.
En laat ik er ook even een Wildcard ingooien dan:

Een mod van de Vostok 710SE
Wel enorm lastig te verkrijgen… :laughing:

Edit: Over de Certina, volgens mij zegt dit ook vrij veel : :wink:

@SalsaEdje ik citeer jou even uit een compleet ander topic als je dat niet erg vindt :smile:

3 likes

Zeker een wildcarden ook een leuke al is het niet wat ik zoek. Die certina is ook een hele mooie en heb sinds kort mijn eerste certina, een ds8 die me goed bevalt. Leuk merk met goede kwaliteit en hele nette afwerking vind ik. Maarrr, de automaat is te groot met 43 mm en de quartz is met 41 mm wel weer oerfect maar quartzzzz.

Wil toch wel een automaatje, vind de sweep zo mooi en gewoon het feit dat het mechanisch is. Wil vanaf nu dan ook alleen nog maar mechanisch klokjes kopen.

1 like

Das ook een hele echte duiker die Citizen. Zal ik me ook is wat meer in gaan verdiepen in Citizen. Heb een promaster eco drive titanium wat een prachtige flieger is maar die heeft nu problemen en loopt niet meer op tijd. Is al eens een nieuw binnenwerk in gezet a €200 en zal hem weer is laten nakijken.

Snap ik helemaal, is bij mij ook een van de redenen waarom ik er nog geen heb liggen hier.
Ik vind quartz niet direct een probleem, maar zeker in zo’n “forse” duiker vind ik het altijd een vreemd idee :sweat_smile:

Ben benieuwd naar waar je uiteindelijk op uitkomt :wink:

1 like

Daar moet je mee oppassen hoor!

1 like

niet gewoon eens door een horloge maker laten nakijken? Citizen is misschien ook gewoon wat makkelijk. Wel apart hoor.

Paar mooie duikers die 2e hands in je prijscategorie vallen:
Jean Richard

Glycine combat sub aquarius

Edox hydro sub

Maurice Lacroix pontos s

Alpina seastrong diver 300

2 likes

Ik snap overigens niet echt waarom je een horloge van 43mm te groot vindt terwijl je de lug to lug afstand niet noemt. En horloge van 43mm met een l2l van 49mm kan kleiner dragen dan een 40mm horloge met een l2l van 51.

Ook de grootte van de wijzerplaat ten opzichte van de kast en de dikte dragen bij aan die beleving, dus ik zou nog eens nadenken over dat criterium. :grinning:

2 likes

Voor een sub €1000 duiker zou ik naar de (luxere) microbrands kijken. Crepas bijvoorbeeld.

1 like

Ik ga vandaag naar een Certina Action Diver vkijken an een medeforumlid. Vind ik ook een mooie klok en ben benieuwd hoe dat uitvalt aan mijn pols. Over het algemeen valt zo rond de 40mm perfect rond mijn pols. En natuurlijk maakt ook de lug to lug maat uit. Ik hou jullie op de hoogte en dank voor alle bijdragen!

Nou, ik heb de eerste duiker opgedoken :wink:
Het is deze geworden van een mede forumlid en het kan, het past. Groter moet het niet worden maar ben zeer content. Een hele mooie klok in het echt, had hem nog niet eerder gezien dan behalve op foto’s.

3 likes