Duikers waren uitgesloten en nu, nu ben ik op zoek :) Hellup..Glycine of?

Duikers, ik had er niets mee totdat ik hier een goede week geleden lid werd en wat ben gaan struinen in de topics. Horloges zijn gewoon leuk en zo divers en ik was niet van plan om een collectie te starten waarin alles voorkomt. Ik heb een bescheiden collectie van wat ik gewoon leuk vind.

Nu heb ik een vlieger, dressers, chrono’s en een beetje sportief. Nu was ik wel op zoek naar nog iets “sporty”. Maar nu ben ik zoveel duikers tegengekomen (en die zijn naar mijn idee ook erg populair onder de collecteurs) dat mijn interesse gewekt is. Het bekende werk, Ytube, het forum, Chrono24 etc afstruinen en kijken, kijken en lezen. Ik wil een duiker! Ik heb geen Rolex budget wat als ik het goed begrijp wel de koning van de duikers is. Ik wil een leuke voor mij betaalbare duiker van zo een max 43mm. Na wat zoekwerk overweeg ik nu een Glycine Combat Sub 42. Mooie kast, lekker plat en de duikring ligt mooi op de kast zonder grote kieren. Ik wil geen dag/datum maar hooguit datum.

Nu hoor ik graag jullie mening en of ervaring over/met Glycine en waar ik het beste kan zoeken. Ik heb chrono24 en mplaats al bezocht. Verder zou een tip voor eventueel ander merk ook welkom zijn.
De merken welke in mijn budget liggen en al heb bekeken zijn:
Certina DS Action Diver
Orient Mako en Ray
Squale
Oris
Hamilton
Seiko
Van de bovenstaande merken is hooguit Certina nog een kandidaat en de rest valt af. Niet mijn smaak. Tja, de keuze is reuze en nu nog kiezen welke keuze het gaat worden :slight_smile:

2 likes

:wink:

4 likes

Wat is je budget ongeveer?
Met een combat sub is weinig mis. Zelf zal ik wel zoeken naar de versie met drilled lugs (en oude logo). Als je van plan bent nieuw te kopen kan het lonen geduldig te zijn. Glycine wordt soms flink afgeprijsd verkocht, zeker aan de andere kant van de oceaan. Misschien eens naar de modellen van Sinn kijken, zoals de 104.

1 like

@Wezel Hele mooie dial. Welk merk en type is dit? Ziet er goed ut uit!

1 like

Ik heb deze Steinhart Ocean Titanium 500 die ik eventueel weg wil doen !

4 likes

Ben net bekend met Glycine dus moet even op zoek naar het oude logo dan. Tja, geduld is wel handig maar je kent het vast wel, je wordt hebberig :slight_smile:

1 like

Ik zal die eens bekijken Rayput, ziet er ook goed uit. Heb je wat meer gegevens qua maat, leeftijd enzo?

Watchgooroo op ebay heeft hele goede prijzen voor Glycine. Wel rekening houden met importkosten.

1 like

Is de Ankon, heb m in de verkoophoek staan :wink:

1 like

Ik heb hem gezien nu. Wel een mooie klok maar met 44mm voor mij te groot. Hoewel i het blauw ook supermooi vind wil ik mijn duiker toch zwart.

Ik zou een mooie combatsub nemen, ligt lekker plat op de pols en is in voldoende kleurstellingen te krijgen :stuck_out_tongue_winking_eye:

4 likes

Ik ben wel erg gecharmeerd van de combatsubs. Ik denk ook wel dat het hem gaat worden tenzij ik hier nog op een ander idee gebracht wordt. Vind ze ook bijna allemaal mooi dus ben er over de kleur zeker nog niet uit.

Verrassend…

1 like

Glycine maakt toffe horloge’s. Dragen prettig door de goede afmetingen en de GCS is een prima bandenswapper. Ik heb een pre-Invicta met drilled lugs gehad. Een nadeel: ze schrijven wel aardig af.
Ik ben uiteindelijk overgestapt naar een Squale 1521, iets dikker en groter maar wel een wat stoerdere uitstraling IMHO en daarnaast ook waardevaster in verhouding tot de Glycine. Desalniettemin: beide een prima keuze.

Buiten de voorbeelden die je noemt, is een Aevig Huldra ook een erg leuke klok die ik zeker ter overweging zou nemen. Geen Swiss, maar wel een degelijk microbrand van Nederlands bodem.

1 like

Kijk ook eens naar Unimatic! Alles behalve een gevestigde naam maar hun modellen zijn gaaf en de reviews online zijn raving.

1 like

Als je gecharmeerd bent door Glycine, misschien ook eens kijken naar hun andere modellen. Bijvoorbeeld, de Combat 7.

Leuke draai gegeven aan het Flieger idee.

2 likes

Even een mooie blauwe pluggen :sunglasses:

1 like

TS wil een duiker… geen field klokje.

De Glycine combat sub is een prima horloge. Draagt bijzonder prettig en laag. Maar als de Certina ook een optie is zou ik zelf toch die kiezen, puur op smaak. En er staat er hier eentje op het blauwe gedeelte zag ik. Succes!

gr, HJR

1 like

Grappig. Ik vind het een Field horloge. :slight_smile: Maar dat kan komen omdat ik de Combat Vintege 6 heb. En die ligt toch echt in lijn met Hamilton’s Khaki Field. :slight_smile:

Maar @Da_Watcher wil een Duiker. Zeg, vallen compressor- of dual-crown achtige kasten daar ook onder voor jou?

Hamilton maakt in mijn optiek geen fatsoenlijke duiker. Oris zit met erg rare lugs. Squale is hit en miss, maar de 1521 blijf ik prachtig vinden.

Seiko maakt onder 1000 Euro zo veel verschillende duikers dat je me even uit zou moeten leggen welke je smaak niet zijn en waarom. :slight_smile: De Shogun, bijvoorbeeld, is wat minder quirky Seiko-achtig en puur technisch gezien totaal ragnarok-bestendig.

Maar als jij Glycine’s Combat Sub mooi vindt, en je hebt de rest al laten varen, waarom vraag je ons nog iets?

Zoals ik zei, heb zelf de Combat 6 Vintage van Glycine, en vind het voor het geld een prachtig horloge. Ik denk dat je je aan Glycine geen buil kunt vallen. @Hamari had er een voor z’n vakantie gescoord, zo’n Combat Sub. Vraag hem wat ie er van vond.

Overigens is niet Rolex maar Suunto de koning der duikers.

3 likes

Een dubbele kroon vind ik wel aardig maar wil ik zelf niet. Compressor zegt me niets, ik ben meer liefhebber dan kenner. Begeef me ook nog maar net op het vlak van duikers en ben al weer veel wijzer geworden. Ik was weer wat impulsief en heb al weer zo veel snoepgoed gezien. Maar de Glycine blijft kanshebber en zal er dan ook zeker komen. Ook Christopher Ward C60 zou ik erbij willen hebben en ach, er zal nog wel meer zijn.

Tja Seiko, zoals je al zegt zoveel keuze en ik vind het niet mooi of te groot. Kroon op 4 uur vink niks, dag datum hou ik niet van en veel zijn niet te hacken. Maar goed, er zitten zeker best leuke tussen bij Seiko. Van Seiko ook al genoeg gehad dus tegen het merk an sich heb ik niks. De Shogun vind ik zeker wel mooi maar is te groot.

Wat bedoel je met het hit en miis bij Squale? Qua kwaliteit of iets?