Duikers

Sinds ik dit forum volg (afgelopen zomer) valt het mij op dat de meeste van de “vaste bezoekers” toch wel begeisterd zijn van de z.g. duikers.
Ikzelf heb daar niet zoveel mee. Eigenlijk helemaal niets. Ik houd meer van de wat strakkere modellen, zoals bijv. Nomos. Ik kan me ook niet voorstellen dat iedereen die zo’n duiker koopt, ook echt duikt. Het nut van de bezel op het droge ontgaat mij dan ook een beetje. Als verzamelobject kan ik me voorstellen dat je er eentje koopt, maar daar stopt het bij mij.
Is er iets wat ik niet begrijp, of zijn er hier meer mensen die helemaal niets met duikers hebben ?
Om een flame-war te voorkomen: Ik heb niets tegen duikers of de mensen die ze dragen, maar ik heb niets met het model/vormgeving… :wink:

John

johneel Schreef:

Het nut van de bezel op het droge
ontgaat mij dan ook een beetje. .

John

Altijd handig bij de BBQ die duikring. Dan weet je hoe lang je T-bone erop ligt. :+

(Die duikring beschermt ook in dagelijks gebruik bij veel modellen het glas -dat vaak net ietsje dieper ligt-. Dus ook als automonteur, verhuizer of zo zijn het lekker robuuste klokjes)

of hoeveel tijd je nog hebt om je examen af te maken (nee, heb ik vooral geen last van binnenkort :s )

Het nut van een twee horlogekisten met 25 horloges ontgaat mij ook. En toch vind ik het leuk. :wink:

Robuust gebouwde klokken zijn het in den regel, en dat is handig, vind ik, voor daily beaters.
De duikring gebruik ik bij het koken.
En bij kort parkeren.
En verder vind ik het gewoon leuke ontwerpen, dus ik heb er inderdaad een paar.
Naast andere modellen.

Dit herken ik. Ik had eerst niets met duikers toen ik een aantal jaren geleden mezelf ging verdiepen in horloges, tegenwoordig vind ik duikers erg leuk. Naast leuk ook handig en robuust, dat maakt ze draagbaarder dan een dresswatch bijvoorbeeld. En ze zijn stoerder :wink:

Ik heb ook een duiker en sinsdien duik ik iedere dag mijn nest in.

en ik de kroeg…

Ik duik met Hans mee:D:D
Alleen ik in Utrecht en hij onder de rivieren…:)o:)o

John, je geeft het antwoord zelf al…je hebt niets met het model…heeft dus voor groot deel ook met smaak en design te maken, zoveel mensen zoveel smaken, jij noemt nomos, en noemt het een strak design, ik vind het juist een oudbollig design, saai,…maar dat vind ik van de meeste seiko 5jes ook…daar komt bij dat ik het bijvoorbeeld leuk vind om verschillende type horloges te hebben, en dan heb ik het eigenlijk meer over het design en niet direct over het uurwerk bijvoorbeeld een skeleton, rechthoekig of vierkant, ledwatch of een all black versie, enz. Zo ben ik nu op zoek naar een dresswatch van rose goud\zwart maar ik loop nooit in 3delig grijs costuum. Duikenb doe ik (nog) niet maar ik vind duikers (of duikerlook) praktisch, robuust, een beetje beschaafde duiker kun je onder een pak aan maar je kunt er ook mee gaan zwemmen, kortom, veelzijdige klokjes die duikers, ik bezit er dan ook enkele.

Duikers hebben mij van begin af aan getrokken vanwege hun robuustheid en vanwege de waterdichtheid. (Zat vroeger veel op het water en dan wordt je horloge geheid regelmatig nat).
De duikring ben ik eigenlijk pas bewust gaan waarderen toen ik m’n eerste ‘echte’ horloge zonder duikring kocht: ik merkte al snel dat ik de ring erg miste. Voor allerlei dingen waarvoor je eventjes de tijd bij wilt houden.
Ik heb inmiddels ook een horloge met een stopwatch er op die natuurlijk hetzelfde kan doen (en nauwkeuriger), maar toch gebruik ik die eigenlijk nooit. Een duikring werkt makkelijker, vind ik.
Dus voor dagelijks gebruik zijn duikers mij heel praktisch gebleken.
Andere horloges vind ik soms ook erg mooi, maar ik merk dat ik het liefst een duiker draag.
En duiken (met perslucht) doe ik inderdaad niet.

Sam

ik heb, als ik onderwater ga, mijn duikcomputer mee, maar altijd (als een soort van Back-up) stel ik ook mijn duikhorloge in. Ik heb er drie van en kies naargelang mijn stemming welke mee gaat. :wink:

Kwestie van smaak, dus:)

Ik draag heel vaak duiker modellen, maar ik kom er nu achter dat ik de bezel nooit gebruik:D

Deze draag ik het meeste:

http://i10.photobucket.com/albums/a133/tvreeken/horloges/Seiko5SeamasterPocketShot.jpg][img]http://i10.photobucket.com/albums/a133/tvreeken/horloges/th_Seiko5SeamasterPocketShot.jpg[/img

Deze heb ik ook nog:

http://i10.photobucket.com/albums/a133/tvreeken/horloges/IMG_0663.jpg]
[img]http://i10.photobucket.com/albums/a133/tvreeken/horloges/th_Amphibia01.jpg[/img

Toch maar even laten zien, wie weet: smaken kunnen veranderen:D

(tu)Gewoon stoere klokken.

het mooie van een duikhorloge is dat het enorm stevig is. kan tegen een stoot, meerdere stoten en is geheel waterdicht. Eigenlijk gewoon een hrologe waar je nergen op hoeft te letten.
Een duikhorloge hoeft helemala niet lelijk te zin of enorm duur te zijn http://www.watchdeluxe.nl/heren-horloges/tauchmeister.html heeft betaalbare duitste duikhorloges in de uitverkoop nu :slight_smile: Ik wil er wel een bestellen maar heb mn budget voor andere dingen nodig

Duikers? Doorgaans lekker sportieve en robuuste horloges. Ze kunnen tegen water en tegen een stootje. De duikerring gebruik ik voor de gekste zaken: tijdens het koken, om mijn parkeertijd te onthouden, enz…
En aan een rubber band vind ik ze 's zomers in de warmte heerlijk dragen. Zweet geen probleem: even onder kraan afspoelen en klaar.

Vind ze mooi. Sportief, en toch vind ik ze (sommige modellen) ook staan onder een pak.

Je kan de ring ook gebruike als zonnekompas…Maar dat is voor mensen die veel in de jungle of woestijn zitten…

Vroeger keek ik eigenlijk nooit naar duikers om maar sinds ik lid ben van dit forum kom ik er niet meer omheen.
Ik heb nu diverse (Seiko)duikers.
Ik duik zelf niet maar sport veel dus een horloge dat tegen zweet kan, onder de douche, poedelen in het zwembad en zelfs sauna is voor mij belangrijk.
Ook ben ik vrij lomp en stoot nog wel eens ergens tegenaan met mijn horloge. Ik probeer het te vermijden maar een krasje meer of minder op een duiker hoort er een beetje bij.
Ik vind het gewoon stoere dingen die mij passen. Dressy klokken zijn gewoon niet mijn ding.

Maarten

Ik vind daarbij duikers (en andere horloges voorzien van een draaibare bezel) over het algemeen mooi geproportioneerd. Door de bezel is de diameter van de wijzerplaat een stuk kleiner dan het totale horloge. Hierdoor oogt het vaak meer in balans.

Ik ben in het bezit van enkele duikers en dat zal altijd zo blijven!