Duikers

Nou zoek ik een goedkope duiker voor de vakantie en zie dat casio een paar heeft liggen…en cheap :slight_smile: zou dat wat wezen?
http://www.wereldhorloges.nl/categories/609-sport/products/2886-mdv-104d-1av#
http://www.wereldhorloges.nl/categories/609-sport/products/2715-mdv-103d-2avdf

want de casiootjes die ik vroeger versleten heb waren ook nooit kapot te krijgen…is dat nog steeds zo?

ik zou een seiko monster nemen.

Waarom? prijs? kwaliteit?

Een Seiko monster is een automaat en Casio quartz, maar ikzelf heb deze casio en ben er erg tevreden over.

http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,93341,93341#msg-93341

Mee eens, Seiko duiker is meer kwaliteit voor iets meer geld.
Bij de Casio draait de ring sowieso links en rechts (zonder klik) en is de lume niet echt geweldig.

Niks mis mee, kun je jarenlang plezier van hebben. Maar persoonlijk zou ik voor enkele tientjes meer een mechanische Citizen of Seiko duiker nemen.

Mijn reactie was misschien onvolledig. Liever een mechanische Citizen of Seiko omdat ze

1. mechanisch zijn,
  2. wat degelijker zijn. Die Casio’s zijn best oké, en sommige (duurdere) modellen zijn ook supersterk. De goedkopere zijn meestal toch een beetje slapjes uitgevoerd, wat vaak blijkt uit zaken als de band, de kroon enz.

http://img1.iwascoding.de/1/2009/05/02/6163DE2E2C2646B59388C557100EC850.jpg

En wat zeggen jullie van dit??
Ben al bij Rob aan het zeuren of het te krijgen is…Ligt natuurlijk wel aan de prijs maar deze is al gezien vanaf 175 euro…
Trek mij eens over die klotestreep…Seiko5 duiker ja of nee…

absoluut ja, de service van seiko is snel en goed en de kwaliteit is zeer goed.
Ik zou het zeker doen je zult er lang en veel plezier van hebben.

Zet het tussen de IMG tags en het kijkt wat prettiger. :wink:

ik snap niet dat je nog twijfeld :smiley:

Ben bang als Robbie monsterwatch hem aan kan komen voor een leuke prijs dat hij hem dan mag sturen…

Marco-T Schreef:

Mee eens, Seiko duiker is meer kwaliteit voor iets
meer geld.
Bij de Casio draait de ring sowieso links en
rechts (zonder klik) en is de lume niet echt
geweldig.

De mijne draait alleen linksom hoor (met klik) en kwaliteit is niks mee.
Ik heb casio en seiko en tjsa seiko is automatic, maar om casio af te schrijven vind ik te ver gaan…

Ik wil niet zeggen dat Casio slecht is (heb zelf nog een plastic digitale Casio van 20 jaar oud en die is ook niet kapot te krijgen).

Ik betrek het puur op deze keuze: € 60,00/€ 80,00 euro voor een quartz van Casio, of voor € 150,00 een Seiko automaat.

Ik heb me blijkbaar vergist met de bezel (sorry :}), maar je zult het met me eens zijn dat de Monster wel veel horloge is voor relatief weinig geld.

Mijn beste,

Ik bevond mij enkele maanden geleden in een soort gelijke situatie.
Zocht ook een solide duiker voor een schappelijke prijs. Doch wel een duiker waar ik mee voor de dag kan komen. Tijdens mijn serieuze werkzaamheden:#, bij het uitputtende sporten:z, voor een verfrissende duik in de zwemkom:+, en tja……… wat al dies meer zij. Een ware allemansvriend dus.

Ik heb uiteindelijk gekozen voor de Seiko SKX 007. Een keuze waar ik geen moment spijt van heb.
Zo uit de verpakking straalt de degelijkheid er vanaf. Een kordate klok met een solide hart en een ingetogen doch karaktervolle uitstraling.
En met zijn vele variaties / modificaties is er vast wel een SKX007 welke zich om jou pols zal willen positioneren. In de wetenschap dat je er en kordate vriend voor het leven bij hebt!!

Succes met de uiteindelijke keus.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Bijvoorbeeld: een Volkswagen is goed maar een Skoda (ook VW) is ook goed. Voor een VW betaal je iets meer dan voor een Skoda. Echter voor een VW krijg je meer terug als je deze 2e hands verkoopt of inruilt dan voor een Skoda.

Zo is het ook met een Casio en Seiko. Zelfde nest, beide goed spul alleen is de aanschafprijs voor een Seiko iets hoger en inruilwaarde/waardebehoud van een Seiko veel hoger/vaster.

Een SKX007, SKX009, SKZ211/209 (geen echte duikers maar alé), monster (black, yellow, orange, blue enz.): allemaal mooie Seiko klokken. Ben je weleens op het Seiko Citizen Trade Forum geweest? Chronograph.com biedt ook veel keuze.

Ik heb de SKZ211 onderweg:

En nog enkele duikers in mijn collectie ter inspiratie:

Marco-T Schreef:

Ik wil niet zeggen dat Casio slecht is (heb zelf
nog een plastic digitale Casio van 20 jaar oud en
die is ook niet kapot te krijgen).

Ik betrek het puur op deze keuze: € 60,00/€ 80,00
euro voor een quartz van Casio, of voor € 150,00
een Seiko automaat.

Ik heb me blijkbaar vergist met de bezel (sorry
:}), maar je zult het met me eens zijn dat de
Monster wel veel horloge is voor relatief weinig
geld.

ben ik absoluut met je eens, ik heb hem zelf ook…
Blijft een geweldig horloge.

ik zou mooi een seiko skx007 pakken of een monster zit je altijd goed en krijg je geen spijt van

Ben er al uit jongens…alvast bedankt…ik ga jagen op mijn toekomstige duiker (heb al 2 adressen gevonden waar ik kans maak) en zal jullie de foto`s laten zien als hij binnen gaat komen.
Ik ga nog niet zeggen wat het is geworden…

Wat vind je van een Citizen NY0040?

Met een beetje zoeken op Ebay vind je deze rond de 100-120 Eu.