Ik ben nieuw op dit forum en stel me dus graag even voor.
Mijn naam is Youri, 31 jaar, belg en een enorme watersport fanaat (duiken,surfen,zwemmen etc.).
Sinds enige tijd ben ik opzoek naar een duikershorloge die meer toelaat dan wat “bureau-duiken” en waar ik binnen enkele jaartjes ook nog plezier van heb.
Voorlopig valt mijn keuze op de Helson Sharkmaster 1000 m, grotendeels door de retro-look (de originele omega seamaster 1000m is met net iets te duur!!),monoblok en volgens mij één van de weinige horloges dit mooi gaan met de mesh armband. Hebben jullie ervaring met dit model/merk? Of zijn er andere horloges die ik beslist eens moet bekijken? Momenteel lijd ik aan “one-itis” en zie door het bos de bomen niet meer. Daarom wil ik graag beroep doen op jullie ervaringen.
Precies voor die doeleinden (duiken, surfen, zwemmen ed) heb ik destijds (enkele jaren geleden) een Alpina extreem diver gekocht. Nog steeds erg tevreden over!
Hangt er vanaf wat je eisen zijn. Een seiko Monster of Citizen Ecozilla zijn ook prima vakantieklokjes. Ze gaan net zo makkelijk tot 25m en ik vinde de Ecozilla er onderwater ook nog best cool uitzien
Nav je vraag: Helson is een prima merk. Erg degelijk en gebruikt over het algemeen ETA uurwerkjes.
Helson is leuk, maar er zijn er nog wel een paar die de moeite waard zijn om naar te kijken! Al hierboven genoemd: Seiko heeft wel een paar heel fraaie duikklokken. Kun je gewoon niet fout doen, zolang je maar min. 200m waterrestant kiest (of meer).
Hey jongens
Bedankt voor de reacties.
Ik heb de door jullie voorgestelde merken die mij nog onbekend waren eens bekeken en ik moet zeggen dat er heel wat interessants tussen zit. De Crepas horloges met name zijn heel erg mooi.
Ik overweeg sterk om voor de crepas tektite te gaan; heb er eentje gevonden die me wel wat lijkt. Interessante deal toch?
wat mij betreft ben je de goede weg ingeslagen, door voor een “microbrand” duiker te gaan. Ik kan er niets meer aan toevoegen, behalve dat de Crepas deal inderdaad interessant lijkt.
Hey jongens
Bedankt voor de reacties.
Ik heb de door jullie voorgestelde merken die mij
nog onbekend waren eens bekeken en ik moet zeggen
dat er heel wat interessants tussen zit. De Crepas
horloges met name zijn heel erg mooi.
Ik overweeg sterk om voor de crepas tektite te
gaan; heb er eentje gevonden die me wel wat lijkt.
Interessante deal toch?