Kort vraagje: is het mogelijk om een duikersring te veranderen, naar een andere kleur? Ik heb een Longines Hydroquest Quartz 41mm horloge met een zwarte duikersring, graag zou ik de blauwe willen hebben. Bij de juwelier was het antwoord vooralsnog onduidelijk (“ja maar nee” antwoord).
Ik zou Longines zelf eens benaderen voor een bezelinlay.
Bij de juweliers tegenwoordig (daar waar ze de klok hebben horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt) hebben ze al gauw de neiging om je een nieuwe bezel aan te smeren.
Kan als het goed is gewoon met een nieuwe inlay gefikst worden. (is het platte aluminium schijfje met de cijfers erop die op je bezel gelijmd zit, geklikt kan ook)
Ik heb een officiele Longines retailer benaderd (Bijenkorf). Nadat ik de vraag had gesteld hadden zij mij als antwoord gegeven dat zij geen belang hebben bij losse onderdelen, alleen horlogebanden. Zij hadden mij als tip gegeven om het bij een juwelier te proberen (die ook een officiele Longines retailer is). De juwelier heeft mij als antwoord gegeven dat het lastig is om dat te regelen, omdat het model wat ik heb zo hoort te zijn (zwarte bezel). En zo word ik steeds van het kastje naar de muur gestuurd
Dat bedoel ik dus met de klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt.
Bij de Bijenkorf waren het zeker welbespraakte dames met een zijden diamondpoint sjaaltje om?
Ik weet niet in welke regio je zit, maar in Arnhem zit Punte een juwelier waar ze nadat ze de inlay hebben ontvangen deze er gelijk voor je inlijmen terwijl je wacht met een bakkie lekkere koffie!
Een inlay kost echt de wereld niet, mocht het niet in je buurt zijn dan zijn er in het ervaringen gedeelte op het forum zeker wel GOEDE horlogemakers of eventueel een vakbekwame Longines retailer die dit klusje binnen no-time voor je kunnen klaren.
Bedankt voor je antwoord! Vele malen nuttiger als het “advies” wat ik heb gehad. Wat je zei over het stereotype Bijenkorf personeel is natuurlijk waar.
Bezel inlay veranderden is inderdaad niet heel moeilijk. Je kan het ook prima zelf verwisselen als je zou willen. Vaak inderdaad geklikt of verlijmd en prima te veranderden naar een andere kleur.