Duikert fan

Beste HFers,

Na bijna 2 maanden dagelijks het forum openen wilde ik me ook even voorstellen.

Ik ben dus Bart, 46 jaar en afkomstig uit de regio van Antwerpen.

Vanaf mijn kinderjaren al gefascineerd door duikerts. In de familie hadden we enkele professionele duikers en wat hadden die toch steeds coole horloges aan.

Rond mijn 10de kreeg ik een klein budget om ook een horloge uit te kiezen, wat was ik daar gelukkig mee.
Het werd een Casio DW-220DG. Wat een coole horloge was dat. Onder water kwam in het gele buisje water dat afhankelijk van de druk de diepte aangaf.

Dit plaatje komt van het internet want dit horloge kwam niet meer van m’n pols tot het letterlijk uit elkaar viel.

Met het uit elkaar vallen van de Casio moest er natuurlijk wat anders komen. Met m’n eigen centen op zoek naar wat ik kon veroorloven en dat werd een Swatch in duikstijl.

Opnieuw een plaatje van het internet want ook deze horloge werd gedragen tot de bezel verloren is gegaan.

Weer wat ouder en een iets groter budget (maar nog steeds heel beperkt :stuck_out_tongue_winking_eye:) kwam m’n eerste echte duiker, de SKX009.

Nadien zijn er nog verschillende Seiko bijgekomen zoals sumo, samurai en een mm200. De mm200 is weg maar zoek eigenlijk terug een nieuwe.
Gedurende een jaar ofzo ook eens een overgenomen Breitling Navitimer gedragen, maar dat was uiteindelijk niet mijn ding en is er dus ook niet meer.

Vandaag zitten er 6 horloges in de verzameling maar allen duikhorloges en van een beperkt budget gezien de aankomende verbouwingen en 3 studerende kinderen.

Dit forum is een echte schatkamer om door te nemen en wie weet heb ik straks wat anders om dan een duikert…

51 likes

Tja je ben Duikertfan of niet toch.
Kom maar op met je foto’s, ben zelf ook duiker fan.
Welkom bij de club :+1:

1 like

Van harte welkom Bart!

Genoeg liefhebbers van duikhorloges hier, dus dit forum is inderdaad een schatkamer voor velen.

Groet,

Paul

1 like

Welkom bij de club Bart.

1 like

Hey, Bart! Welkom op HF!
Wat een leuk en herkenbaar verhaal! Ook ik startte ooit met een digitale Casio en had daarna de nodige Swatches. Ook een zwak voor het merk Seiko, waarvan ik er ook heel wat heb gehad. Mijn eerste ‘luxere’ horloge (een TAG Heuer duiker) kocht ik zo’n dertig jaar geleden en ook sindsdien zijn er voornamelijk duikers bijgekomen. Omdat ik die gewoon verreweg het liefst draag: stoer en super praktisch, want lekker robuust en goed waterdicht. Wat wil je nog meer, toch?! :grin:

Ben wel benieuwd naar je huidige collectie. Dus foto’s zijn meer dan welkom!
Veel plezier met de hobby en op dit forum!

4 likes

Welkom hier bij HF !
Ja duikers zijn geweldig!

2 likes

Welkom!

4 likes

Welkom Bart emot-tiphat

1 like

Welkom…:+1:

1 like

Welkom op ons mooie forum.

1 like

Van harte Welkom!

1 like

Welkom, Bart! Goed gekozen hobby, verstandige prioriteiten. Veel plezier op dit forum!

1 like

Welkom!

1 like

Welkom :partying_face:

1 like

Welkom! Heel veel leesplezier hier! :smiley:

1 like

welkom :smiley:

1 like

Welkom Bart duikers zijn top.

1 like

Welkom :+1: