Duikertje

Met dit mooie weer ontbrak er eigenlijk bij mij nog een soort horloge: een duiker.
Ik heb de U1, EZM3, Sub, Panerai gehad. Allemaal duikers maar allemaal ook weer vertrokken.

Het enige echte waterdicht wat ik nog had was de Mudman. Ik was dus eigenlijk op zoek naar een duiker. Ik had niet echt een horloge voor in de zomer te dragen in het zwembad. Ook wil ik mijn leren banden wat sparen en om nu altijd de Speedmaster om te hebben.
Samurai heb ik gehad en Monster vind ik ook echt een Monster. Wilde ook wel wat anders dan een Seiko.
Op dat moment kwam de PRS van Timothy langs. Nog even over getwijfeld maar toch de knoop doorgehakt.

Heb hem nu een paar uur om, maar wat een vette klok zeg. Dik, maar alles in verhouding. Bezel is dik, dus makkelijk te bewegen.
Voelt echt solide aan, bijna geen speling op de bezel. dik saffierglas. Kast is lekker toolish, lekker gladde afwerking.
Qua lume is het net een zaklamp zo fel. Super duidelijk afleesbaar. Asymmetrische kast vind ik ook erg gaaf.
Mocht er iemand interesse in de Adanac dan stuur maar een PM, qua uiterlijk lijken ze nogal op elkaar en ik merk dat ik de Precista toch mooier vind.

Heel erg mooi Tom. Ik heb 'm ook overwogen toen ik 'm te koop zag staan, maar had wat andere dingetjes lopen helaas. Misschien toch maar moeten doen als ik deze zo weer zie… Wat is er behalve de kroon dan niet asymmetrisch? Ik kan niet ontdekken.

Veel plezier ermee!

De kast is asymmetrisch in de zin van dat de kast rechts wat meer uitsteekt dan links. Beetje zoals de Adanac

Ziet er goed uit Tom die Timothy heeft toch altijd mooi spul heb zelf ook al goede zaken met hem gedaan
Veel plezier ermee maar dat zal wel lukken denk ik zo

gr Pieter

Aaah ja, nu zie ik het inderdaad. Wat mij vaak tegenhoudt bij duikers zijn ook de wijzers, deze zijn echt mooi te noemen!

En dan nu het water in, want daar heb je een duiker toch voor.

Mooie klok, alhoewel ik er toch ook wel weer iets van Seiko in vind zitten.

Gefeliciteerd met deze mooie aankoop en heel veel plezier er mee.

Mooi Tom… Dat je hem veel moge gebruiken de komende zomer.

prachtig, echt

Groeten,

Stefan

Prachtklok. Duikers zijn altijd m’n favoriet geweest (heb er zelf ook een). Mooie, dikke wijzers en een robuuste uitstraling. Merk ken ik niet trouwens.

Het merk is van Eddie Platts van Timefactors.com ook bekend van tz-uk.com
De horloges worden gemaakt bij Fricker in Duitsland. Kwalitatief super dus.

Design is gebaseerd op de Amerikaanse navigator horloges zoals mijn adanac er ook eentje van is. Dat waren geen duikers maar deze wel. Dubbel ontspiegeld saffierglas, allemaal erg netjes afgewerkt.

hoi Tom
prima keus (tu). Persoonlijk vind ik het een mooie combinatie van kenmerken van een navigator en de diver.
Laat je ons weten, wanneer je de 300 meter hebt bereikt?
Veel plezier ermee!
Steef

Mooi spul maken ze daar(tu)
Ik overweeg de PRS-14 te kopen 300 mtr. waterdicht.

Oei, Tom, dát ziet er goed uit!! (tu)(tu)

Hoi Tom,

Een fraai exemplaar, gefeliciteerd.
Ik had begrepen dat Precista ook (vooral?) Hommages bouwt. Is dit model ook gebaseerd op een klassieker? Hoe dan ook, ik vind hem prachtig.

Groeten,

Martin

-edit- zie het antwoord al in een latere reply

Mooie klok Tom, gefeliciteerd(tu)!