Duikhorloge in de praktijk

hcptdg Schreef:

dan heb in ieder geval iets moois gemist in dit
bericht :slight_smile:

Ik weet dat wel maar of mijn baas er ook zo over denktā€¦:smiley:

Ik zeg gewoon dat het een etalagepop is:D

Even een update over het verloop van het testprogramma.

Inmiddels heeft de Alpha enkele duikjes gemaakt. Nog geen spectaculaire diepten, maar toch is er tot nu toe geen enkele probleem opgetreden van dit horloge. Afgelopen zaterdag hebben in Zeeland een stromingsduik gemaakt bij Wemeldinge. Hier zie je het duikprofiel zoals het door mijn computer is vastgelegd. En zoals gezegd. Ook een druk van iets meer dan 3 bar heeft de Alpha goed doorstaan. Als het meezit volgt a.s. dinsdag een duikje naar iets meer dan 30 meter, dus ruim 4 bar. Ik ga er van uit dat dit ook geen problemen gaat opleveren.

de computer:

hans

Boef:+

Maar dan wel getooid in een goed aansluitend leren duikpakkie, waarin alle vormen goed uitkomen van de da, ehh waarbij het horloge om de pols goed te zien is :wink:

Groet,

Nico.

Ik ben trots op mijn alphaā€™tje :slight_smile:

Afijn, bijna alle duikspulletjes uitgestald aan de rand van de Blausteinsee, ontbreekt er net 1 ding: de ademautomaatā€¦ en die is redelijk onmisbaarā€¦ a.s. vrijdag volgt een nieuwe poging!

VergeetOpaā€¦ :frowning:

Goede reden om je eens aan freediving te wagen :wink:

Ik voelde me als

Dit kan een Alpha wel hebben hoor:D:D

tjvreeken Schreef:

Dit kan een Alpha wel hebben hoor:D:D

heheh :smiley:

ā€¦Donald Duck? :D:D

Nee, duikpak aangetrokken voor de Carnavalsoptocht in ons dorp :)-D

Vandaag is het (nogal kostbare) testprogramma van de Alpha (wat duiken betreft) afgerond. En, ik weet niet wat ik er nou zelf van moet vinden, de Alpha heeft de duiktesten met glans doorstaan. Hoewel het nog de bedoeling was om naar Nemo in Brussel te gaan, waar je in perfecte omstandigheden tot 35 meter (4,5 atm/bar) kunt duiken (soort zwembad voor duikers). Heb ik de Alpha enkele keren meegenomen tot eerst 21 meter en vandaag tot 30 meter en, NO problem. Ook de nauwkeurigheid van het uurwerk heeft mij (aangenaam) verbaasd.
Dat het horloge wel erg probeert om op een Rolex te lijken, tja, daar is al genoeg over gezegd en geschreven en daar doe ik verder geen uitspraken over. De duiktesten waren echter geen enkel probleem voor de forumduiker die morgen weer op de post gaat naat het fraaie Twente alwaar de duikstekken dun gezaaid zijn .

Namens het test forum, gegroet!

De duik was bij Wemeldinge:

inderdaad, max. diepte 29,7 meter, totale duikduur 41 minuten en lekker wat ademlucht gebruikt!

en gelukkig ook een frituur waar ze jummie-jummie visjes hadden (geen witte wijn, dat was dan weer jammer)

Tot duiks!~

Dank je Hans, voor dit uitgebreide testprogramma! (tu)
Leuk te weten dat Alphaā€™s toch wat waterdichter zijn dan verwacht!

Groeten,

Martin

Het was leuk om te doen! Als ik eens in Dā€¦ ben praten we bij onder het genot van! :)-D

hans

Leuk resultaat Hans, dat had ik niet verwacht van deze Aziaat!

hcptdg Schreef:

Het was leuk om te doen! Als ik eens in Dā€¦ ben
praten we bij onder het genot van! :)-D

hans

Goed plan. Moeten we zeker doen (tu)

Dat valt toch niet tegen voor een alpha! Vermakelijk test-programma, thanks hans!