Duikhorloge in de praktijk

Ik vraag me af hoeveel van de enorm populaire (en heel mooie) duikhorloges werkelijk diep onder water gaan. Zijn er veel duikers hier? En hebben die wel eens met een 100m waterdicht horloge gedoken? en liep dat dan vol?
Ja, ik weet dat de kans bestaat, maar ik heb bv mijn Seiko 5 duiker mee naar beneden genomen, met goede afloop. Er zit geen schroefkroon op, daar ben ik dus ook angstvallig van af gebleven.

Ik had altijd een “Holland Diving” eigen merk (holdive) quartz duikhorloge, maar dat heb ik op mijn autodak laten liggen na een duik. Nu de Precista en het Seiko monster voor mijn duiken, en bovengenoemde 5 dus. Ben benieuwd naar wie en wat…

Vr Gr

RoB

Ik heb goede ervaringen met een 6309 Seiko en mijn SMP 300.

Iets wat minder WR-rating heeft dan de 6309 (150 meter) zou ik niet gebruiken.

Het klinkt ongelooflijk, maar ik ben 18 jaar geleden met een 5je tot op 25 meter geweest. Met horloges had ik toen nog niets en ik ging er van uit
dat ik 90 gulden zou verspelen. Dat bedrag heb ik toen voor et klokkie betaald.
Overigens is hij pas 2 jaar geleden gesneuveld (Vangrote hoogte op beton gevallen) na 18 jaar dienst zonder service.
Ik heb toen ik nog dook altijd Citizen gebruikt. Nooit problemen mee gehad.

@ Bernhard, het was ook meer om eens te zien hoe of iets wat wordt verkocht als duikhorloge, compleet met uitsluitend links draaiende bezel zich zou houden. Dit exemplaar ging goed, tot een meter of 23.

goed om je hier weer te zien trouwens.

RoB

bluetooth Schreef:

@ Bernhard, het was ook meer om eens te zien hoe
of iets wat wordt verkocht als duikhorloge,
compleet met uitsluitend links draaiende bezel
zich zou houden. Dit exemplaar ging goed, tot een
meter of 23.

goed om je hier weer te zien trouwens.

RoB

:wink: Ik ben d’r weer, al post ik niet veel meer.

Een vriend van me snorkelde in Frankrijk met een standaard Seiko chronograaf, zo’n 7t32 geval. Géén waterdichte versie… Hij zei me: “Ach, er staat toch water-resistant op.”

Ging best lomp en wel een paar meter diep.

Het lijkt me overigens wel leuk om met een of andere Alpha zoiets nou eens te doen. Ik verwacht dat die dingen binnen no time blank staan!

waarschijnlijk al in een afwasteiltje…

Dan moet ik je met deze Alpha teleurstellen, is afgeperst op 10 bar.
Afgelopen weekend nog mee gedoken en hij doet het nog steeds. :~

En dat voor een klokje van $65.00

dieper dan de wasbak zal mijn ploprof voorlopig niet gaan …en na deze foto gemaakt heb zelfs dat niet meer.

@ Seamaster. Dan had je hem net zo goed zonder heliumventiel kunnen nemen…:wink:

bluetooth Schreef:

@ Seamaster. Dan had je hem net zo goed zonder
heliumventiel kunnen nemen…:wink:

nee dat maakt hem nu net mooi af

Ik duik nu een jaartje en gebruik (naast een duikcomputer, Uwatec) afwisselend

de Seiko BFK

de Citizen Promaster rechts / Sea Dweller links :slight_smile:

deze overdaad was omdat we doken in Nemo33 en ik beide horloges mee wilde nemen naar 35 meter

Ik denk dat 200 waterdichtheid het minimum is voor een duiker.

hans

@anon53420065NA, ik blijf het geweldig vinden dat je een hobby hebt gezocht waardoor je je horloges kunt gebruiken waarvoor ze bestemd zijn (tu)

Ik wil de Proplof wel een keer meenemen naar 35 meter :)…

@ hcptdg Ja, dat wil iedereen wel denk ik. Misschien moeten we er als forum één kopen, a dream come true…

Deze vergat ik nog even. Kan ook lekker diep hoor, Oris Meistertaucher TT1 Regulateur:

ik ben een aantal keren met mijn Omega Seamaster de diepte in geweest, daar is ie tenslotte voor. Ik heb hem nu bijna 10 jaar in bezit en er zijn nog nooit problemen met dit horloge geweest. (of verzoek ik nu de goden??(:D) Even afkloppen!

NicoB)-

Vorige week ben ik met mijn Seiko SKX031 tot maar liefst 3,5 meter geweest !
Met mijn dochter van 12 zijn we een duikcursus aan het doen. Het doel is om eind van het jaar ergens in een warm land wat dieper te gaan.

Bas

Bernard Schreef:

Het lijkt me overigens wel leuk om met een of
andere Alpha zoiets nou eens te doen. Ik verwacht
dat die dingen binnen no time blank staan!

Ik verwacht het eerlijk gezegd niet.

Ik wil er best één beschikbaar stellen zodat iemand hem eens mee in de diepte kan nemen. En als hij toch volloopt, ach, who cares, dan weten we dat ook weer :slight_smile:

Groeten,

Martin

MartinB Schreef:

Bernard Schreef:


Het lijkt me overigens wel leuk om met een of
andere Alpha zoiets nou eens te doen. Ik
verwacht
dat die dingen binnen no time blank staan!

Ik verwacht het eerlijk gezegd niet.

Ik wil er best één beschikbaar stellen zodat
iemand hem eens mee in de diepte kan nemen. En als
hij toch volloopt, ach, who cares, dan weten we
dat ook weer :slight_smile:

Groeten,

Martin

ik zou er eerder van opkijken als hij heel blijft dan wanneer als hij eventueel vocht ziet of vol loopt…
kan me nl erg goed voorstellen dat in deze prijsklasse de passingen en achteraf keuringen minder nauwkeurig zijn.

mooie test, als hij toch bij iemand om de pols de diepte in moet …dan hoop ik wel dat het een mooie dame is voor de foto’s :wink:

Jongens, een beetje vertrouwen :slight_smile:

Je kunt er prima mee zwemmen hoor, en duiken zal hij ook best overleven, als je niet té diep gaat. Er zijn diverse mensen die een Alpha hebben laten testen tot 10 ATM, en als alle ringen en rubbers er ook daadwerkelijk ingezet waren, houden ze het prima vol.

Ze zetten er alleen 3 ATM op, zodat de QC een stuk simpeler kan.

Ter demo net even in het water gegooid. Ik heb er ook wel mee gezwommen.

Had alleen het bandje er even af moeten halen, duurt weer uren voordat hij weer droog is…

Groeten,

Martin