Duikhorloge, maar welke?

Eerste post hier dus: hallo allemaal!

Sinds een jaar draag ik weer regelmatig horloges. Ik heb een oude Seiko Kinetic en een oversize Oozoo en nu vond ik het weer tijd voor een nieuwe. Aangezien ik regelmatig duik zat ik te denken aan een duikhorloge. Maar welke dan?

Ik wil graag een analoge klok met dieptemeter. Bodemtijd, no-fly, etc: leuk maar niet echt belangrijk. (Gebruik ik m’n duikcomputer wel voor) Ik dacht aan de volgende horloges:

Stryker Terra Sensor.
http://www.heinnie.com/Watches/Stryker/Stryker-Terra-Sensor-/p-98-704-4521/
Mooi horloge: kompas, dieptemeter, hoogtemeter, Tritiumverlicht. Kan 'm in Nederland echter nergens vinden, dus voelen of het wat is, is geen mogelijkheid.

Citizen Promaster Aqualand. Ook leuk, maar beetje standaard keuze. Zou 'm wel met een metalen bandje willen.

Of Citizen Eco-Drive Promaster Aqualand. Mooie klok en doet aardig wat ik wil. Zou wel weer een metalen band willen.

  • Zijn er nog andere opties in een vergelijkbare prijscategorie?
  • Iemand die bekend is met de Stryker? Als de kwaliteit goed is zou ik 'm meteen kopen denk ik.

Op site staat dat die stryker maar 100m waterdicht is, zou ik niet mee gaan duiken, dit lijkt me meer een outdoor horloge a la Suunto.
Denk ook eens aan Oris, Citizen BY2000, of Christhoper Ward C600

Ik gebruik de Citizen Promaster bij het duiekn als backup. Bevalt me prima! In Hong Kong besteld voor weinig (50% vd winkelwaarde hier).

hans

me links met de Promaster en aan de andere pols een Sea Dweller (just for fun)

Hoi Rogierg, als je een duikcompu hebt is een horloge alleen toch ook genoeg? Er is zoveel meer keus als je die dieptemeter wens schrapt. Kijk bijvoorbeeld eens voor dit type van Precista. Is voor mij een geweldig duikhorloge vanwege het ouderwetse model. Seiko is een heel goede tweede keus, (misschien wel de eerste keus, afleesbaarheid geweldig goed en qua prijs. kwaliteit hard to beat.
ik heb dan ook beiden in de collectie.

Hallo Bluetooth,

Waar kun je die geweldige mooie Precista kopen? En voor hoeveel?

`timefactors verkoopt deze prescista’s. (Bij 10 gegadigden 10% korting)

@ Mako,

Je hebt je antwoord al zie ik. Het was een serie van 200 stuks, ik heb nr 8. Weet niet of het nog nieuw leverbaar is. Ik heb mijn exemplaar (als nieuw) via Marktplaats gevonden voor 300€.
Geweldige duiker hoor! Aanrader.

grtz RoB

@bluetooth: dit horloge zal ik meer met zwemmen/snorkelen omdoen dan echt met duiken en dan vind ik het wel lollig om een dieptemeter te hebben. Hoewel, soms krijg je dan de neiging wat dieper te gaan als verstandig is… :wink:

Hallo Rogierg,

Heb je al eens gekeken naar een gebruikte Sinn Einzatsmesser(EZM)
Bijvoorbeeld de EZM 2, welk uurwerk(quartz)geheel draait in een speciale Hydro
olie. Waardoor de afleesbaarheid, onder welke hoek dan ook onder water, gewaarborgd is.
Succes.