Duikhorloge vern****?

Het gaat hier om een echte duiker, Suunto D6. Ik heb hem al jaren en heeft altijd goed werk gedaan. Nu was hij weer toe aan een nieuwe batterij, maar ook een nieuwe band. Wilde het eerst laten doen, maar dacht die band doe ik zelf wel. Leuke gele band besteld want weer eens anders dan zwart. Bij vastdraaien van de schroeven aan de achterkant breekt de kop af… Blijkbaar is het rubber niet het enige wat slecht wordt. Enfin, dit schroefje houdt ogenschijnlijk ook de deksel aan de achterkant vast. Hoe groot is de dienst die ik mezelf bewezen heb en kan het gemaakt worden? Of wordt dit een dure grap? Zie bovenzijde.

Origineel

Als de deksel eraf is, steekt het schroefje nog een stukje uit? Anders zou je het met een klein punt tangetje kunnen proberen voorzichtig los te draaien

2 likes

Eerst het schroefkopje er terug op steken en met enige druk erop proberen los te draaien.

2 likes

Ik kan me niet voorstellen dat het achterdeksel op plek gehouden wordt met 2 schroefjes boven en onder. Dan kan het onmogelijk 150m waterdicht zijn. Vermoedelijk is het gewoon een schroefdeksel of klikdeksel en zit het schroefje niet ver in het deksel

1 like

Na een YouTube filmpje te hebben bekeken blijkt het toch zo te zijn. Deksel en kast zijn conisch waardoor het toch afsluit met een dikke pakking

Ja ik zie het nu ook, lekker verhaal weer.

Helaas

Jammer :slightly_frowning_face:
Als je de andere schroef losneemt, kan je dan het deksel verwijderen?
Mogelijk dat je dan het stompje met een pennentang kan verwijderen.

1 like

Ja deksel komt er af maar uiteraard net afgebroken onder het maaiveld

Heb deze nog wel voor je liggen…

IMG_4315

3 likes

Heb je goede close-up fotos? Buitenkant/binnenkant