Duikhorloge

Ik wil graag ook een duiker aanschaffen. Maar ik vind het zo moeilijk om een keuze te maken.

Ik twijfel tussen de Seamaster 300 oud model. De Tudor Black Bay of de Tudor Pelagos.

Ik weet ook niet goed wat de verschillen zijn tussen de tudor duikers. Iemand nog tips of aanbevelingen?

Tip is om eerst even wat reviews te bekijken op YouTube voordat je een duur horloge aan gaat schaffen zonder ook maar enige kennis.

The Urban Gentry is bijvoorbeeld een YouTube kanaal waar je veel info kunt vinden. :call_me_hand:t3:

1 like

Ik snap deze vragen nooit zo goed. Als ik dat geld zou uitgeven aan een nieuw horloge zou ik dagenlang tot in de diepste krochten van HF en alle andere informatiebronnen uitzoeken wat de voor- en nadelen zijn. Waar ik ze het beste kan kopen. Hoe ze om de polsen van anderen staan. Eindeloos YouTube filmpjes bekijken. Is er nog iets van heritage. Andere leuke weetjes. Enzovoort…

Daar begint voor mij de voorpret. En dan als laatste naar de dealer, passen en de knoop doorhakken.

Zelfde als een nieuwe (lease)auto uitzoeken. Heerlijk! Kan ik ook dagen mee bezig zijn.

Dus komop! Niet zo van de makkelijke. Geniet van het uitzoeken!

17 likes

Ik zou om esthetische redenen voor de oude BB van Tudor gaan. Als het uit die keuzes moest komen, welteverstaan.

Maar ja, als het echt aan mezelf lag zou ik deze nemen. Die zijn goedkoper en mooier wat mij betreft:

download

Voor rond de 3000 zou ik er geld bij op doen en een SLA017 kopen.

Of we het tips kunnen noemen…

Verder gewoon doen wat ome @Chlorophyl zegt. :slight_smile: :+1:

3 likes

@Lori
Youtube is your vriend :+1:

Seiko Marinemaster 300 :wink:

1 like

Dat doe ik dus als eerste. Scheelt n hoop tijd achter de pc.

Maar uiteraard ligt niet elk horloge in een etalage.

1 like

Klopt! Vierkante ogen krijg ik er van. Maar toch, dat tot in het oneindige uitpluizen van feitjes in, god verhoede het, een Excel bestand. Dromen hoe hij om je pols zal staan. HĂ©Ă©rlijk die voorpret. Maar ja, als je slim bent pas je natuurlijk eerst. Daar is geen speld tussen te krijgen.

1 like

Die Rado Capt Cook is prachtig! Serieus overwogen. Maar ik denk niet dat je hem hier snel kwijt zou kunnen raken met een flinke afschrijving als gevolg. De Seiko is helaas moeilijk nog te krijgen … Deze LE zal wel reeds verdeeld zijn …

Die Rado op staal is gaaf zeg… maar eens een keer passen ergens:slight_smile: