Duikhorloge

Ik wil een duikhorloge kopen hij moet een zwarte wijzerplaat hebben en een militairlook.
Zelf had ik een Precista op het oog hij is er meerdere uitvoeringen dit is er 1 van :

Ik ken het merk niet ( wie wel ? ) hij is tot 200 meter waterdicht er zit een eta 2824-2 uurwerk in,kost 180 Engelse pond. Ik wil tot 300 - 400 euro uitgeven.
Vinden jullie die Precista wat ? Hebben jullie nog wat andere duikers voor mij ?

Een Orsa Sea Angler
http://www.orsawatchco.com/the-collection.php
misschien? Is wel niet echt zwart, maar wel erg stoer. Ik heb er net eentje gekocht in het oranje (hoi Joost! ;)) En met een Seiko Black Monster zit je ook altijd goed natuurlijk.

Duikhorloges zijn er genoeg voor 300 tot 400 euro.

De Citizen duikers en Seiko duikers kun je kopen voor een heel stuk minder, met je budget kun je er zelfs meerdere kopen. Daarbij kun je nog een onderscheid maken of je een normaal duikhorloge wilt of een “Professional” uitvoering, meestal met een waterdichtheid van 300m of dieper.


Ik ga ervan uit dat je een automaat wilt ?

Precista is een engelse horlogefabrikant welke oa horloges leverde aan het britse leger in de jaren 80 en 90, voor zover ik weet alleen quartz. Deze originele Precista’s zijn geliefde verzamelobjecten, je komt ze niet zo heel vaak tegen

Eddy van Timefactors heeft de naam overgenomen en de Precista’s herontworpen en opnieuw laten bouwen door Frickers in Duitsland.
Frickers maakt ook de kasten voor deze horloges.
Zelf heb ik een tijd geleden de 300 m versie gekocht en was aangenaam verrast door kwalitieit, afwerking en specificaties. Zoals reeds bekend is de service van Timefactors heel goed.

De uitvoering die jij laat zien lijkt wat aan de kleine kant, komt ook in een quartzchrono uitvoering met een wijzeropstelling zoals die op de Lemania 5100’s gebruikt word.

Ik zou zelf niet kiezen voor het horloge, omdat IK moeite heb met de plaatsing vd datum.
Of geen datum, of op de 3 of 6…
Maar niet ergens tussen in en zo dicht langs de kastrand.

Kijk ook naar het gewicht vd duikers. Ze benne aan de zware kant kan zo 100 gram meer wegen.

Een Orsa vind ik te groot met zijn 45 mm en een Seiko heeft geen militairlook.
Die van mijn foto is de PRS 17 heb je in automaat en in quarts ik ga uiteraard voor automaat…
Je hebt ook nog de Precista PRS 14 ook tot 300 meter waterdicht. Maar ik snap het grote prijsverschil niet met Precista 93 : 345 BP tegenover 180 BP.
Lucien die jij laat zien is dat de Precista 93 met automaat 2824-2 de gematteerde uitvoering tot 300 meter waterdicht toch ?

Ik denk dat dit het prijsverschil maakt:

This edition bearing the Precista name has been faithfully manufactured to the original specification, improving on it where appropriate. The most significant improvement is the addition of an anti-magnetic movement cover, movement holder and soft iron dial giving the watch anti-magnetic resistance to 80,000 A/m (Amp metres), the same as modern day IWC and Sinn watches. This has increased the thickness of the watch by 3mm over the original.

Ruud

Lucien die jij laat zien is dat de Precista 93 met automaat 2824-2 de gematteerde uitvoering tot 300 meter waterdicht toch ?

Yep, dat is hem inderdaad en over dit horloge ben ik nog steeds aangenaam verrast. Na een Seiko SKX 007 toch echt een van de beter horloges die je voor dit geld kunt kopen. Qua afwerking, specificaties en details vind ik hem top.

De precista 93 is eigenlijk een 're-issue" omega seamaster die ook door het britse leger is gebruikt. Ik vermoed dat het polijsten van de kasten ook wel wat aan het prijsverschil bijdraagt aangezien dat met de hand gedaan word.
Nooit in het echt gezien, maar volgens mij een hele mooie klok.

Lucien schreef :
Na een Seiko SKX 007 toch echt een van de beter horloges die je voor dit geld kunt kopen. Qua afwerking, specificaties en details vind ik hem top.

Huh dat is toch “gewoon” deze :

Eerlijk gezegd vind ik die Precista van jouw veel mooier ( of begrijp ik je nou verkeerd )

Over specificaties gesproken Precista :
MODEL
PRECISTA 93 – PRS-18 AUTOMATIC

CASE

Material
316L stainless steel, completely bead-blasted

Diameter
Bezel 39mm, 43.5mm across including crown

Lug to lug height
47.5mm

Thickness
12.5mm

Lug spacing
20mm

Anti-magnetic
4800 A/m

Water resistance
300 metres, double “O” ring seals on case back

Weight
90 grammes without strap

Features
Screw down crown, 120 click unidirectional bezel

DIAL

Colour
Semi-matte black

Luminous
Hour markers & bezel triangle Super Luminova C3

Day/Date
No day or date

HANDS

Style
Plain skeleton hand, luminous filled

Luminous
Super Luminova C3

CRYSTAL
3mm thick sapphire, anti-reflective coating underside

MOVEMENT
ETA 25 jewels automatic, calibre 2824-2 standard

BATTERY
N/A

STRAP
NATO of choice

Supplied on a NATO strap of choice with 12 months guarantee.

Er zit voor die prijs van 180 BP ook saffier glas in.

Wat is de rede dat je de Seiko beter vindt ?

Je hebt 2 seiko’s voor die prijs :smiley:

Ruud

Ik bedoelde eigenlijk de beste prijs/kwalitieit verhouding.

De Precista is meer horloge maar de SKX 007 is een stuk goedkoper zodoende dat de SKX 'the most bang for the buck" is.
Voor de rest denk ik niet dat een echt vergelijk op zijn plaats is, het is maar waar je veel waarde aan hecht…de precista is geen manufactuur, de Seiko wel. De Seiko is gewoon een duikertje, de Precista is niet alledaags. De Precista heeft een saffierglas en ook nog ontspiegeld. Tsja, zo kan ik nog wel effe doorgaan…maar eigenlijk is het appels en peren…

De Precista valt wel weer heel netjes tussen een SkX 007 en Marathon SAR (ook 300m duiker) in, qua prijs…Qua afwerking vind ik de Precista net effe beter als de SAR, uurwerk is hetzelfde.
In eerste instantie vond ik de Precista wat klein, maar het formaat is goed. Hij ziet er niet echt klein uit door zijn hoekige vormen.

Ik weet niet precies waar je woont maar je mag komen passen…

Het feit dat de kast bij Frickers gemaakt word en het horloge ook daar geassembleerd word heeft mij uiteindelijk over de streep getrokken en daar heb ik geen spijt van alhoewel de Precista niet zo heel veel polstijd krijgt. Dat krijg je met teveel horloges.

Gewoon kopen met een zwarte nato band, je zult er geen spijt van krijgen.

Lucien schreef : Ik weet niet precies waar je woont maar je mag komen passen…

Begrijp ik daaruit dat je hem wil verkopen ?
Stuur me dan even een pm.

2006 Schreef:

Lucien schreef : Ik weet niet precies waar je
woont maar je mag komen passen…

Begrijp ik daaruit dat je hem wil verkopen ?
Stuur me dan even een pm.

Groet Peter

Okee begrepen je doet hem dus niet weg vanwaar dat passen dan ?

Peter, ik sta nog te twijfelen of ie überhaupt weg kan.
Ik heb hem een paar keer gedragen en ben er nog steeds aangenaam verrast door…make me an offer I can’t…:smiley:

Met passen bedoelde ik in eerste instantie: Als je er eentje in het echt wilt zien, ben je van harte welkom aangezien je een horloge eigenlijk in het eggie moet zien om er over te kunnen oordelen.

Okee ik snap het is aardig van je , ik stuur je even een pm.