dat kan zo zijn, en mogelijk is het ook zo, maar wordt je er ook emotioneel van? Welke aspecten aan deze klok brengen je in vervoering? Of is het slechts tot hoe diep hij (zij?) gaat?
Maar ik vind het hele design zoals het ook bedoeld is, " Form follows function" een cool design. Hij is eigenlijk mooi van lelijkheid. Dat vindt ik gaaf aan duikers zoals dit. Net zoals de dikste Seiko Tuna’s. Niet mooi, wel erg cool imho.
Er zijn zeker mooiere duikers die ook diep kunnen zoals de Squale 100 Atmos.
De wr rating is boven een bepaalde diepte vrij onbelangrijk voor ons als verzamelaars.
Maar bij de ultieme duikhorloges hoort dat er gewoon bij imho. Er staat een filmpje op YouTube waarbij ze een Aquadive 14 uur op 1700 meter laten hangen aan een exploration camera sub. Dan is het toch leuk om te zien dat het duikhorloge zonder schade weer uit het water komt.
Dan zal de vraag: Maar waarom kunnen ze zo diep? misschien opkomen. Maar duikers met een substantiele wr rating hebben laten we zeggen een 1000M+ WR rating omdat het ook een geweldig grote buffer is.
Waardoor duiken op dieptes van bijvoorbeeld 300M een makkie zijn waardoor er geen zeer regelmatige checkups en servicebeurten meer nodig zijn zoals vroeger wel het geval was.
Gewoon man die hele entourage om je arm is te gek. Ik vind als je iets bijzonders hebt mag het er ook uitzien als iets bijzonders. Een Deepsea ziet eruit als een sub die elke dag bij de MC Donalds eet.
je “emoties” zijn duidelij, dank voor het uitgebreide antwoord. Techniek is een ding. Ik gaf al aan dat ik niet duik. Maar heb wel (grote) interesse in techniek, altijd weer. Bij mij overwint meestal een combinatie van “the looks” en de tecniek. Gewoon, een mooi horloge.
Helemaal mee eens! Had gelezen dat ze de Ploprof testen tot 1850m maar dat het minimaal 1200m waterdruk moet kunnen weerstaan😉
Klopt idd, vind het een prachtige uitvinding dat je een knop moet indrukken om je bezel te kunnen draaien en of te vergrendelen, echt ideaal om je duiktijd bij te houden. Bij andere horloges is nog wel eens het geval dat de bezel wil verschuiven…dat gaat je met de Ploprof niet lukken👊
Het is idd de koning onder de duikers🤿
Hoe zei @MannetjeMar dat ook alweer…een Ploprof vreet subs als ontbijt
Klopt! De Ploprof is het enigste horloge over de hele wereld met dit ontwerp, dus uniek in mijn ogen. Ik hou van het design/open caseback/en geen datum, hebben mij doen besluiten dit model te bestellen en wat ben ik blij dat ik het heb gedaan zeg! Zit nog steeds in de honeymoon fase❤
Zo zou ik het niet formuleren😅 maar heb getwijfeld tussen de Rolex James cameron en de Omega Ploprof en heb toch besloten voor de Ploprof omdat ik draagcomfort erg belangrijk vind en de nieuwe Ploprof is geheel van titanium dus super licht en echt een eyecatcher om de pols. Was vorige week uit eten bij de wok en je zag mensen staren naar mijn pols maar ze durfden niet dichterbij te komen of iets te vragen…geen idee waarom ik bijt niet😅
Ach, als ik dan toch op, pak hem beet, 4500 meter diepte zit weet ik liever zeker dat het horloge niet gaat lekken. Zo zonde.
Vermoedelijk is dan bij mij de fut er wel uitgedrukt om me druk te maken om een verschoven bezel.
De seiko Emperor Tuna 1000m is getest tot 4200m, toen liep het horloge niet meer omdat door de geweldige druk zover ingedrukt werd dat het glas de wijzers raakte.
Het horloge was overigens niet kapot, de quartz tuna bleef hangen bij 3200m, filmpje hiervan staat op YouTube.
Op een frans forum heb ik ooit de foto gevonden waarbij het eindresultaat duidelijk te zien is met die dieptetest van de tunas.
Op 5500 meter is bij beide het glas gebarsten. En dat voor een 1000m rating, 1250m testdiepte en voor een redelijke prijs te koop.
Linkje naar een vorig draadje:
Eigenlijk ongelooflijk dat een kolom water van 4 kilometer zomaar een stalen of titanium kast kan indrukken, overigens is mijn James Cameron ook 25% boven de 3900m getest wat er op de dial staat, maar een Tuna doet bijna hetzelfde voor een fractie van de prijs en zonder helium ventiel, dat is pas techniek