Duikhorloges only (Deel 1)

16 likes

15 likes


Beautiful Black Bay Blue :blue_heart:

14 likes

Dank je :+1::+1::+1::+1:. Van het zelf relumen wist ik niet maar als het nodig is laat ik het over aan anderen want de oude lumen moet er ook eerst af.

1 like

:grinning_face_with_smiling_eyes:

12 likes

Nou vandaag was de grote dag, het ophalen van mijn Jenny bij de horlogemaker op de vakantiebestemming.
Na een sprong in het zwembad was dit helaas het resultaat:


Pas na een paar dagen een horlogemaker hier gevonden. Enige wat ikzelf kon doen was het horloge in de rijst leggen maar dit heeft niks geholpen. Helaas had ik geen tools bij me om de kast te openen. Bij de horlogemaker aangegeven dat ik slechts een paar dagen de tijd had en gevraagd in ieder geval het water eruit te halen. Wat hij verders kon doen zou super zijn.
Ondertussen mooie steun en tips gekregen hier waarvoor dank. Plan de campagne was gereed (hier water eruit en eventueel meer en dan thuis uurwerk repareren en dan nieuwe dial / wijzers of relumen)… Vandaag was het ophalen eindelijk daar.
Zoals verwacht was het rubber van de kroon de boosdoener. Hij had niet de juiste rubbers dus dat moet ik in NL nog gaan regelen. Maar verders is kast schoongemaakt alsook het uurwerk. En als klap op de vuurpijl heeft hij de lumen grotendeels gerepareerd. Ik was verbaasd maar vooral super blij.
Kijk eens hoe mooi het weer geworden is.


Is het perfect? Nee… Maar dit had ik niet verwacht en ben echt super blij ermee.

En quanta die costa? 100 euro… :partying_face::partying_face::partying_face:.

Bij deze ode aan de horlogemaker, mijn dank is groot!!!

40 likes

Dat valt allemaal heel erg mee, vooral die lume is netjes in vergelijking met wat het was.

1 like

Wow dat is toch al heel netjes!

1 like

Ja joh voor mij is het perfect. Wat je nu nog ziet, zie ik als een herinnering aan een mooi einde van een slechte ervaring in het zwembad.

1 like

Fantastisch @Eddio, alleen nog de puntjes op de i in Nederland.
De reclame boven de deur van de winkel beloofde trouwens een lugubere afloop :sweat_smile: :scream:.

1 like

precies… oh wat een opluchting zeg…

hahaha zie het nu pas…

Ziet er weer keurig uit…Eind goed al goed!!

1 like

Ik heb iets met vintage duikertjes met van die triangle markers, die nieuw al niet zo duur waren.
Deze onbekende Paul Portinoux sea nymph kwam ik tegen op het web maar hij was reeds verkocht.
Is iemand bekend met dit merk?

12 likes

ben ik ook al langer naar aan het kijken … mooie aanwinst !

1 like

Het is een heel mooi horloge.
Mooi dat die gered is voor E 100,00 dat valt wel mee.

1 like


Mm300 schitterende blauwe kleur.
:grinning_face_with_smiling_eyes::+1::sun_with_face:

12 likes

Inderdaad mooi kleur.
Ik hou wel van blauw.

1 like

Whoow dat ziet er al weer een stuk beter uit :ok_hand:

1 like

Ik vind hem echt heel mooi, mooier dan op de foto’s.

Bij Olfert en Co is hij nu 616 incl kortingen. Geen idee of het de goedkoopste is, maar goede ervaring mee.

1 like

Iemand hier suggesties voor duikers tot €1250,- ?