ik kan van een maatje een nieuw glas krijgen voor mn givenchi chrono(7750)maar
hij krijgt met geen mogenlijkheid de duikers ring er vanaf.is daar een foefje voor zonder de klok te beschadigen?
het glas moet echt vervangen worden maar het wordt nu bijna een frustratie
er zitten markers op de ring die net op het glas vallen dus hij MOET er echt af
het gaat om deze klok
please help me!!!
ps.Ik zie trouwens dat we bijna op 100000 berichten zitten op het algemene horlogepraat gedeelte…gaat goed op dit forum(tis ook een heel puik forum moet ik zeggen)
Een scherp mes tussen steken en met een hamertje optikken zodat de ring een beetje los komt. Dan met het mes verder onder de ring gaan en lichtjes heffen.
De lunette zit normaal met een klipveer (spanring) rond een groef en deze moet er uit komen.
Is niet altijd makkelijk en oppassen vor de beschadigingen.
Het is nu ook niet de dure prijs die je normaal bij een horloger moet betalen voor het vervangen van een glas. Wanneer je beschadigingen hebt kost het je meer.
Veel suc6.
ik heb het zelfde probleem met een oude Seiko gehad.
inderdaad zoals Freddy zegt een mes tussensteken de rand komt dan iets om hoog vervolgens ietsje verder weer ertussen steken zodat de rand recht omhoog komt. wellicht zit er vuil onder de rand wat je kan weghalen. let even goed op de rubberen ring die in de rand zit deze kan door de droogte uitgelubberd zijn dan moet je een nieuwe ring kopen omdat anders de rand niet goed teruggeplaats kan worden.