Duikring Monster

Zojuist via marktplaat een oranje monster binnen gekregen.:wink:
Ziet er erg fraai uit. Geen krasje te bekennen.:~
Ik leg em toch in een sopje omdat ik bijna smetvrees heb.
De vraag is: kan de ring er af of is dat een probleem?

Gr,
Lone Ryder

waarom moet de ring er af? Ik denk dat Rob (robbie409) je daar wel wat meer over kan vertellen.

Vr Gr

Bluetooth

bluetooth Schreef:

waarom moet de ring er af? Ik denk dat Rob
(robbie409) je daar wel wat meer over kan
vertellen.

Vr Gr

Bluetooth

Smetvrees. Is een tic, ik weet het. Daarom wil ik alles wat ik 2e hands koop brandschoon en bacterie vrij
Grtz,
Lone Ryder

De ring zal er zeker af kunnen, maar vraag me niet hoe dat werkt bij een Monster. Als je het horloge nou eens roed reinigt met een sopje en een tandenborstel? Dan ben je toch ook al een heel eind.

Overigens wil ik geen laatdunkende opmerking maken, maar waarom koop je vanwege je smetvrees dan niet gewoon een nieuw Monster? Dan hoef je je nergens zorgen om te maken.

bij de Aldi kan je soms een ultra soon bad kopen. Hiermee maak je goed horloges en uurwerken schoon. Uiteraard ook elders te koop. Weet niet zo snel waar.

Dat mag wel zijn, maar ga géén compleet horloge in de ultrasoon gooien!! Nee!!

Paul G. Schreef:

De ring zal er zeker af kunnen, maar vraag me niet
hoe dat werkt bij een Monster. Als je het horloge
nou eens roed reinigt met een sopje en een
tandenborstel? Dan ben je toch ook al een heel
eind.

Overigens wil ik geen laatdunkende opmerking
maken, maar waarom koop je vanwege je smetvrees
dan niet gewoon een nieuw Monster? Dan hoef je je
nergens zorgen om te maken.

Het is niet zo dramatisch als het lijkt. Maar voor € 80,00 wilde ik wel een paar bacteriën riskeren.
Gr, Lone Ryder

hharry Schreef:

bij de Aldi kan je soms een ultra soon bad kopen.
Hiermee maak je goed horloges en uurwerken schoon.
Uiteraard ook elders te koop. Weet niet zo snel
waar.

Goed idee,:~ nooit aan gedacht.:frowning: Mijn tennismaat is juwelier en die heeft zo’n ding.

Gr, Lone Ryder

Automatisch uurwerk + ultrasoon was volgens mij niet zon goede combinatie. :frowning:

Ik heb em een paar uur in een sopje gelegd en schoon geborsteld. Zo kan ik er wel mee leven.

Badankt voor het meedenken.

Gr,

L, R.

Inderdaad, zou ik ook niet doen…

Een ultrasoonbad wordt gebruikt om horloge-onderdelen, metalen banden, kasten, juwelen, brillen, enz… te reinigen, maar niet om een compleet horloge in onder te dompelen.

De kans dat reinigingsvloeistof via kroon, achterdeksel of glasrand in het horloge dringt is niet gering. Ook de olie-verdeling kan er door verstoord raken.

Bovendien moet een ultrasoon-bad voor horloge-onderdelen een voldoende hoge frequentie hebben om effectief te werken.

Ik betwijfel sterk of die goedkope dingen uit de Aldi dergelijke frequenties halen.

MVG,

Chris.