Goedemiddag! Ik wil even van jullie kennis snoepen (als dat lukt tijdens de vrijmibo?).
Ik heb een Seiko mini-sumo (SNZF17) waarvan de duikring ineens vastzat. De ene dag deed ie het, toen draaide ik hem een keer wat steeds stroever ging, en nu zit 'ie vast.
Na wat speurwerk zag ik in dit filmpje dat het losmaken best wel te doen lijkt, maar de moeilijkheidsgraad van het loskrijgen zal vast per merk / model verschillen (of niet)… En als ik hem loskrijg, wat dan?
Iemand hier ervaring mee? Waar zou het aan kunnen liggen? En zeggen jullie:
“probeer het gewoon zelf eens”
óf
“met je tengels vanaf blijven en door een professional laten doen!”
Ik heb na wat zoeken deze horlogemaker gevonden die net zoals ik in Utrecht zit. Dus dat is het voorgenomen alternatief voor DIY’en.
Hoor graag jullie gedachten! Alvast bedankt voor de feedback.
Waarschijnlijk is de bezel veerring gebroken.
Bezel verwijderen beschadigde veerring uitnemen en nieuwe veerring plaatsen.
Te bestellen bij monsterwatches.nl
Volgens mij heb ik het euvel geduid. In de bezel zit een rubberen ringetje. Die zit er niet goed strak in. En die krijg ik ook niet goed te zitten. Tijdens het terugzetten merkt ik ook dat de bezel niet op één hoogte zit met het glas.
Dit moét het probleem zijn. Heb de bezel even teruggezet zónder rubberen ringetje en hij klikt/draait weer
(). En inderdaad, zoals jij (ik mag tutoyeren hoop ik ;)) zei, met té veel speling. Dus een nieuw rubbertje is het antwoord.
Vervolgplan: ik bel morgen even die horlogemaker die bij mij om de hoek zit (is voor mij op loopafstand). Als die zo’n rubbertje niet heeft liggen neem ik contact op met Rob.