Duikvraag: Rolex vs Breitling

Ik vroeg me af of de Breitling Avenger Seawolf ook door duikers wordt gebruikt ?

Zijn ernorme “waterproofness” in acht genomen ( 3000 m ! ) zou dit toch een betere keuze zijn
dan de Rolex Seadweller. ( IMHO, IMHO …daarom net de vraag hé :wink: )

En waarom heeft Breitling dan geen “divers extention” in zijn bracelet voorzien ?

Zijn er benevens Rolex nog merken die een “divers extention” in hun bracelet hebben ? ( Ik dach o.a. Omega, maar ben niet 100 % zeker )

Dankvooruwaandacht ! :wink:

Seiko heeft vaak een divers’ extension als er een stalen band aan zit.

(en zelfs mijn Tissot T-Touch met stalen band heeft een extension, ik denk om hem over je mouw te kunnen dragen)

Huh ? Ik heb OOK een T-Touch met stalen band…ik zie niks ???

Mijn citizen aqualand heeft ook een “divers extention”.

Check onder je sluiting. Ik heb er ook jaren overheen gekeken…

nope zie niks, en hoe zou dat dan moeten werken ?

robbie409 Schreef:

Check onder je sluiting. Ik heb er ook jaren
overheen gekeken…

Tijd heb je altijd, als je maar wil.

Robbie, ik heb deze:

http://www.timeway.ch/images/Tissot-T-Touch-T33138862.jpg

Maar ik kan echt niks vinden onder de band. ???

zou het niet zo zijn dat duikers tegenwoordig gewoon een duikcomputer gebruiken?

Puur gekeken naar waterdichtheid zou je kunnen stellen dat de Breitling een betere keus is, maar dit lijkt me te kort door de bocht, beide horloge’s gaan namelijk veel verder dan de duikers die ze dragen, en er zijn meer factoren die bepalen welk horloge het meest geschikt is.

Ik denk dat je kunt stellen dat de meeste duikers die één van genoemde horloge’s bezitten ze niet zullen dragen bij het duiken. Veelal wordt gebruik gemaakt van computers, en als back-up wordt een goedkoop en makkelijk vervangbaar klokkie gebruikt. Seiko en Citizen zijn ook nog steeds populair bij de duikers, heel betrouwbaar en degelijk, en als ie sneuvelt zul je er niet al te lang wakker van liggen.

Ruud

Stel je trouwens niet te veel voor bij de extension want wanneer je een neopreen pak van 5 mm aantrekt is deze extension al onvoldoende om het horloge over je pak aan te trekken.

Daarnaast is zelfs de simpelste duikcomputer altijd pratischer (beter afleesbaar onder water) en bevat alle of meer functionaliteiten die de genoemde horloges hebben voor een fractie van de prijs van het klokkies.