Duits Dilemma

Ok, stel je bent een fan van Nomos en blauwe wijzerplaten. Welke van de volgende twee neem je dan, in gedachte houdend dat ik al een Metro Gangreserve 1101 heb? Ik weet dat de Minimatik en de Ahoi ook in het blauw bestaan, maar heb toch meer met de Club.

Club Campus Blue Purple 713

Pros

• Veel goedkoper
  • Blauw is beter zichtbaar
  • California Dial
  • Kleinere lug to lug (47mm)

Cons

• Geen zichtbodem
  • Alpha Handopwinder
  • Blauw is ietwat flets
  • 10 atm waterdicht

Club Neomatic Atlantic 741
nomos-glashC3BCtte-club-741-29851-1-490x490
Pros

• Blauw is dieper
  • In-house automaat
  • Zichtbodem
  • 20 atm waterdicht

Cons

• Dubbel de prijs van de Club Campus
  • Lug to lug is groter (48,5mm)
  • Blauw lijkt in sommige gevallen eerder zwart

Ik neig zelf naar de 741.

4 likes

Ik ook, vind m net wat mooie vooral onderin bij de kleine sec … maar groot is het verschil natuurlijk niet :wink::+1:

Alle pro’s/cons weggelaten, welke vind je mooier? Dit is een hobby die niet altijd helemaal rationeel te benaderen is. Gevoel doet ook wat.

Wat betreft pro’s/cons zou ik in dit geval alleen naar handwinder vs automaat kijken en naar de prijs. Sommige mensen willen geen handwinder of vergeten te makkelijk om het elke dag op te winden.
Is het verschil in prijs je het waard?

3 likes

741 over het algemeen. Ik heb geen enkel probleem met een handopwinder. De Metro die ik heb is dat ook.

Ik heb ook het gevoel dat het toch blijft knagen als ik de 713 zou nemen, dat ik dan voor de mindere gegaan zou zijn.

Hier hetzelfde!
Als hij op de pols goed valt en t noemenswaardige nadeel (de prijs) je niet tegenhoudt zeg ik;
Ga ervoor! :smiley:

Klaar.

Maar je zegt over het algemeen. Ben je wel echt gek beide/de 741? Zo niet is het in beide gevallen een slechte koop natuurlijk.

1 like

Ik heb de 741 al een jaar in m’n hoofd. Dus ja, je kunt wel zeggen dat ik er gek van ben :stuck_out_tongue:

Kopen dan!

afbeelding

:joy:

1 like

De 741 hands down. Ik ben niet van de California dials.

wees blij met je luxeprobleem, het kan verkeren.

1 like

Geen van beiden. Te veel cons.

Een horloge moet bij aankoop een coup de foudre geven. Heb ik eens gehoord van een AD-medewerker toen ik een 1815 updown ging passen. Ik vond dat hij een punt had dus ik heb het horloge toen laten liggen, al hoop ik in de toekomst nog op een verstandshuwelijk met die degelijke Duitse dame. Schoonheid zit ook vanbinnen.

En inderdaad, Arabische en Romeinse cijfers mengen, dan moet het al heel netjes gedaan zijn.

1 like

#MeToo… Mits je het je kunt veroorloven natuurlijk :moneybag:!

Oh, het is ook zeker geen klacht hoor.

Dat heb ik dus wel gehad met de 741. Maar ik ben een nerd die opgeleid is om altijd even een sanity check te doen voor ik een aankoop doe. Heeft me al veel miskopen bespaard door de jaren heen.
Want hoe leuk iets er ook uitziet, als ik het nooit ga dragen, het te veel lijkt op iets wat ik al heb of qua formaat niet bij m’n pols past zal hij er toch vrij snel weer uit gaan.

1 like

Het lijkt me dat je keuze duidelijk is. De 741.
Waar twijfel je echt aan? Gezien eerdere posts van je gok ik de L2L?
Als dit een groot obstakel is, is er maar één oplossing. Passen!

741 dan. Of geen van beiden.

2 likes

Deze zou ik kiezen. Ook juist leuk dat het een handopwinder is. De horlogehobby is al passief genoeg :smile:

Inderdaad:
Brr…

Lijkt mij niet zo moeilijk

Als het een dagelijks horloge word, dan zou ik altijd de automaat kiezen. Hoef je niet altijd aan het opwinden te denken. De 741 is voor mij ook gewoon de mooiste. Verder zou ik altijd een zichtbodem willen op een nomos. Ze stoppen gewoon te veel energie in het afwerken van hun uurwerken om het achter een gesloten deksel te verstoppen.

Lug to lug op een 16,25cm pols:

Draagt erg fijn, mede door de afrollende lugs.

2 likes

Ik heb de 741 besteld.

Ja precies. Heb ik bij m’n Metro ook. Fantastisch mooie uurwerken. Draagt inderdaad mooi

3 likes