Ok, stel je bent een fan van Nomos en blauwe wijzerplaten. Welke van de volgende twee neem je dan, in gedachte houdend dat ik al een Metro Gangreserve 1101 heb? Ik weet dat de Minimatik en de Ahoi ook in het blauw bestaan, maar heb toch meer met de Club.
Alle pro’s/cons weggelaten, welke vind je mooier? Dit is een hobby die niet altijd helemaal rationeel te benaderen is. Gevoel doet ook wat.
Wat betreft pro’s/cons zou ik in dit geval alleen naar handwinder vs automaat kijken en naar de prijs. Sommige mensen willen geen handwinder of vergeten te makkelijk om het elke dag op te winden.
Is het verschil in prijs je het waard?
Een horloge moet bij aankoop een coup de foudre geven. Heb ik eens gehoord van een AD-medewerker toen ik een 1815 updown ging passen. Ik vond dat hij een punt had dus ik heb het horloge toen laten liggen, al hoop ik in de toekomst nog op een verstandshuwelijk met die degelijke Duitse dame. Schoonheid zit ook vanbinnen.
En inderdaad, Arabische en Romeinse cijfers mengen, dan moet het al heel netjes gedaan zijn.
Dat heb ik dus wel gehad met de 741. Maar ik ben een nerd die opgeleid is om altijd even een sanity check te doen voor ik een aankoop doe. Heeft me al veel miskopen bespaard door de jaren heen.
Want hoe leuk iets er ook uitziet, als ik het nooit ga dragen, het te veel lijkt op iets wat ik al heb of qua formaat niet bij m’n pols past zal hij er toch vrij snel weer uit gaan.
Het lijkt me dat je keuze duidelijk is. De 741.
Waar twijfel je echt aan? Gezien eerdere posts van je gok ik de L2L?
Als dit een groot obstakel is, is er maar één oplossing. Passen!
Als het een dagelijks horloge word, dan zou ik altijd de automaat kiezen. Hoef je niet altijd aan het opwinden te denken. De 741 is voor mij ook gewoon de mooiste. Verder zou ik altijd een zichtbodem willen op een nomos. Ze stoppen gewoon te veel energie in het afwerken van hun uurwerken om het achter een gesloten deksel te verstoppen.