Duitse platforms op YouTube

In Nederland moeten we het op YouTube over het algemeen stellen met de filmpjes van Amsterdam Vintage Watches. Die zijn soms leerzaam en onderhoudend maar soms ook bijzonder vervelend. Rolex, AP en PP geven de toon aan en men doet voorkomen dat andere topmerken van een heel andere orde zijn. Dat mag natuurlijk worden gezegd maar het begint ook wel eenzijdig te worden. En het is de vraag of het wel waar is. We hebben natuurlijk nog Lange, FP Journe, VC, JLC en nog vele anderen.
Om die reden kijk ik op YouTube wel eens verder en zie ook Duitse platvormen van oa Federhaus (Alex), Watch Vice (Kai) en ook The Wrist Guy met Burak. Er is daar veel meer diversiteit mbt dit soort platvormen. Ik vind het vaak vermakelijk om hier naar te kijken omdat er vooral bij Federhaus door Alex altijd met veel respect over horloges van andere, ook goedkopere, merken wordt gesproken en er altijd mooie details worden aangehaald. Hij kijkt bijvoorbeeld ook kritisch naar de aansluiting van de banden naar de kast of naar sluitingen. Tevens wordt er ook sterk naar de prijs kwaliteit verhouding gekeken en hij vindt bv Rolex daar niet in uitblinken. Dit wordt dan op een uitstekende wijze onderbouwd. Er is geen speld tussen te krijgen. En als je een horloge van een ander merk dan Rolex of AP bezit krijg je tenminste niet de indruk dat je “puin” hebt., zoals ik hier al hoorde. Ook hoeft Alex niet voortdurend in beeld. Ook de andere genoemde platformen zijn leuk om naar te kijken. Verder is ook Cologne Watches een aanrader. Daar dan weer wel uitsluitend Patek, Rolex en AP ed.
Ik hoop dat er in Nederland op YouTube eindelijk wat meer diversiteit op horlogegebied zal gaan komen. Zou onze markt daar te klein voor zijn? Ik kan het niet beoordelen. Maar het wordt zeker tijd voor meer variatie hier.

5 likes

Ik denk dat je met een GoPro van de MediaMarkt en wat enthousiasme al een eind komt.

Hoe ga je je kanaal noemen?

2 likes

Iets met “only”
Dat is hip

TL/DR. En damn wat onleesbaar neergezet ook…

Wacht wel tot het youtube filmpje uitkomt.

Wat is er mis met deze oer-Hollandse horlogevlogger?

10 likes

Behalve zijn houterige Engelse uitspraak bedoel je?

2 likes

Ik zou gaan voor Let’s talk watches.

1 like

Zit nog best wat werk in die videootjes denk ik. Leuke hobby @Chillekasper :+1:t2::+1:t2:

4 likes

Vergeet niet overal cheers te zeggen.

Cheers. :beers:

you bedoelt his wooden talk en uitspraak?

3 likes

So yeah, yes yeah euhh.

Ik heb geen ambities in die richting. Geen tijd en geld.

1 like

Niet te verwarren met het kanaal van onze koning

Lex talks watches.

:smirk:

1 like

Inderdaad. Ik doe dat gewoon voor de lol

1 like

Ah. Ik hoopte dat je zelf een leuk idee had in plaats van alleen te zeuren over een ander.

We wachten geduldig af.

2 likes

Platformen dan hè😉 zéker in een topic met het woord: " Duitse " er in moet je oppassen dat er geen Sprachen Nazi op de auskuck ligt hè.

1 like

Mijn idee was juist dat het leuk is om eens “over de grens te kijken”, want daar bakken ze ook brood :slightly_smiling_face:. En de wens op meer variatie hier. Jammer dat je dat als “zeuren” ziet. Zelf zit ik er positief in.

1 like

Dah gehen wir wieder.
Sta er positief in.

1 like