Duitsland/Nederland prijsverschil?

Nee ik bedoel echt een grosier je kan het ook vertegenwoordiger noemen over het algemeen kan elke groothandel je elk horloge leveren wat je maar wilt, maar dat gaat niet op voor partticulier,ik weet dat juweliers vaak horloges halen bij de groothandel,of rechtstreeks van de importeur,ligt een beetje aan welk merk,er zijn altijd grossiers op pad om hun handel te slijten bv,met juwelen en zeker met horloges ,zo kan ik cvdk ook voor stukken minder kopen dan de adviesprijs in de winkel ik bedoel dan echt bijna de helft goedkoper,zeker op de standaard horloges.
ik kan persoonlijk enkele juweliers cq goudsmeden,en weet waar over ik praat,mocht ik weer een ander horloge kopen krijg ik hem toch voor de inkoopprijs,dit is eigenlijk wat ik bedoelde.

Wimster,

Je zou ook eens in Düsseldorf kunnen gaan kijken op de Köningsallee, b.v. bij Wempe, maar er zijn er nog veel meer; daar liggen de Patek Philippes naast Breitling, IWC, Rolex, Panerai, TAG Heuer, Omega, Chopard, Breguet enzovoort gewoon in de etalage.

Ik ga morgen weer eens even verlekkerd naar al dat moois kijken.

Overigens: via www.wempe.com kun je een mooie catalogus aanvragen, altijd de kleine moeite waard.

Gr, Marc

scarabe Schreef:

zo
kan ik cvdk ook voor stukken minder kopen dan de
adviesprijs in de winkel ik bedoel dan echt bijna
de helft goedkoper,zeker op de standaard
horloges.

Weet mr. van der Klaauw hiervan? En hoe kan dit eigenlijk, er zijn in heel NL maar iets van 5 dealers, ook maakt 'ie maar een beperkt aantal. Sorr, maar ik blijf 't een vreemd verhaal vinden! :slight_smile:

Zou zeggen ga eens bij hem langs,van de 5 dealers heb je gelijk maar als er morgen bij cvdk een juwelier op de stoep staat die bv eenmalig voor een klant er een wil hebben is dat geen enkel probleem,op die manier is hij toch voor inkoop te krijgen,ben je veel voordeliger uit dan welke dealer ook.

Maar waarom dan een juwelier? Dan kan je als particulier zijnde toch net zo makkelijk zelf ff een belletje plegen en het horloge bestellen?

Kan iemand als JohnSR of Nivelacuso hier niet iets nuttigs over zeggen? De hele magie van van der Klaauw gaat zo wel een btje weg eerlijk gezegd!! :stuck_out_tongue:

ik wil niemand voor z’n schenen schoppen ,maar ik kan het me moeilijk voorstellen .

Het gaat toch om de laagste prijs dat is de kern van het verhaal