Duitsland/Nederland prijsverschil?

Beste liefhebbers,

Ik vroeg me zomaar af of er veel prijsverschil is bij de juweliers in Duitsland en Nederland. Oftewel is het de moeite waard daar eens een zaak te bezoeken? Ik heb familie in de buurt van Dortmund dus daar kom ik enkele malen per jaar.

Het gaat dan om merken als IWC, JLC, Omega, Rolex etc.

graag hoor ik jullie ervaringen…

groet, Wim

volgens mij scheelt het wel wat, maar ook niet echt veel
puur btw verschil dan.

Wat zijn eigenlijk dé landen in Europa om horloges te kopen?

Geen idee !

Ik weet wel dat ik ooit dacht ik koop mijn fotocamera in de buurt van Japan. want dat zal wel net zoals autos in Duitsland veel uitmaken in de prijs ?........En het maakte inderdaad veel uit .....hoe dichter ik in de buurt kwam van Japan hoe duurder de japanse cameras werden ?

Dus ik ben wel benieuwd :slight_smile:

Het maakt niet echt veel uit zeker als je rekening houd met garantie en service ik persoonlijk vind dat 2 belangrijke dingen,wil je echt goedkoop uitzijn wend je dan tot een groothandel scheelt algauw 40 percent,zeker een nieuw horloge zoals Rolex,Omega,Breitling etc,ect.

Gewoon horloge kopen bij Marley, scheelt altijd.

Heb mijn horloge bij Ralf Haffner in Stuttgart gehaald (www.watch.de). Scheelde me vele honderden euro’s dus was zeer zeker de moeite waard om daar 1050km voor te rijden! Weet niet of dit bij merken als IWC e.d. ook het geval is. Mijn Martin Braun was in Nederland echter veel duurder.

Gr Jeroen

hoe koop je een rolex bij de groot handel , als dat nl 40% scheelt weet ik wel wie er een nieuwe lex gaat halen:D

Dag Jeroen,

hoe doe je dat dan met de garantie / service rekening houdend dat 1050 km met de huidige benzine
of dieselprijzen aardig in de papieren loopt.

Ik kan daar ook een horloge kopen van 2005 maar zonder box en papieren. Is wel vertrouwd overigens.
Zonder dealer in NL en nog eens 1.400 km is dus de afweging tegenover een zeer scherpe prijs

gr
Loek

Zijn die discounters wel te vertrouwen als het gaat om betere merken? Zoals A. Lange & Söhne e.d.

Ben altijd bang dat wanneer je daar zulke merken met manufactuuruurwerk koopt, zij die zelf niet kunnen herstellen. Bij een ETA uurwerk heb je dit niet snel aan de hand.

Weet iemand hier antwoord op?

Ik hoor weleens Bakker in Adam bij waterloplein.Je moet natuurlijk wel de juiste relaties hebben anders kan je als particulier daar niet terecht ik denk als je verder gaat zoeken je wel een grosier zal vinden,ik weet wel dat er grote winst word gemaakt op klokiesBv Omega kost in de winkel €2000, is al gauw 700a800€ incl btw voor de winkelier,het is moeilijk rechstreeks te kopen vannaf de fabriek cq maker.

Heb hem gekocht in Stuttgart met 3 jr garantie vd juwelier en ik meen 2jr van Martin Braun zelf. Horloge is ruim 1 maand na aankoop stuk gegaan. Direct contact opgenomen met Martin Braun ipv de juwelier. Extra tussenschakel die precies hetzelfde doet als ik ga ik niet benaderen dat kan ik zelf wel. Vervolgens horloge via de post verzekerd opgestuurd en maand later horloge weer ontvangen. Het verschil was overigens 1400 euro in aanschafprijs…Daar kan ik het horloge nog vaak zat voor opsturen (wat overigens niet de bedoeling is maar het zegt meer iets over de prijsstelling).

Of www.traumuhren.net. Goede ervaringen mee. In Essen. Zie mijn berichtje op forum ‘‘ervaring met verkopers’’. Scheelt veel geld en Essen is niet zo ver…

Doodeng opsturen. Als iets vermist is, ook al is dat verzekerd, kost dat eeuwen aan tijd en geduld.
Gelukkig heb je alles terug, duidelijk tav prijsstelling

Ik kocht aantal jaren geleden een Loewe TV via Dtsl, dat scheelde toen ook al omgerekend € 600.
Inderdaad even naar Dusseldorf gesjeest en opgepikt, maar wel met mogelijkheid voor garantie hier
in NL

gr

Ik heb zelf 1 keer iets uit D’land besteld. Was een vintage dus niet echt goedkoop. Zending en betaling ging gewoon soepel, no problems. :slight_smile:

scarabe Schreef:

Het maakt niet echt veel uit zeker als je rekening
houd met garantie en service ik persoonlijk vind
dat 2 belangrijke dingen,wil je echt goedkoop
uitzijn wend je dan tot een groothandel scheelt
algauw 40 percent,zeker een nieuw horloge zoals
Rolex,Omega,Breitling etc,ect.

Tijd is een goede bezigheid

Groetjes,Scarabe.

Kan je een Rolex bij een groothandel kopen,welke dan?

2006 Schreef:

scarabe Schreef:


Het maakt niet echt veel uit zeker als je
rekening
houd met garantie en service ik persoonlijk
vind
dat 2 belangrijke dingen,wil je echt
goedkoop
uitzijn wend je dan tot een groothandel
scheelt
algauw 40 percent,zeker een nieuw horloge
zoals
Rolex,Omega,Breitling etc,ect.

Tijd is een goede bezigheid

Groetjes,Scarabe.

Kan je een Rolex bij een groothandel kopen,welke
dan?

Groet Peter

Ik vind het ook apart klinken. Scarabe, bedoel je niet gewoon de importeur die het weer levert aan de retailers? Bij groothandel denk ik aan de Makro.

De A-merken via de groothandel???
Even op een rij zetten: die merken worden uitsluitend via de fabrikant/importeur aan de dealers geleverd.
Kan je zo’n horloge via een ander kanaal krijgen dan zit er waarschijnlijk een luchtje aan en kun je garantie wel
vergeten.
Groetjes,
Miguel

Ik ben laatst weer eens in Duitslang geweest. Het verschil is m.i. dat in Duitsland de etalages vol liggen met alle dure merken. In Nederland is de keuze vaak beperkt. Bovendien wordt je daar nog echt als een klant verwelkomd en te woord gestaan. Prijsverschil is er volgens mij niet, sterker nog, als je de internetprijzen vergelijkt liggen de prijzen in Duitsland zelfs iets hoger.

Dank voor de reacties!

ik ga in ieder geval eens kijken in Dortmund. Gewoon wat vergelijken hier en daar.

Ik weet zoals een aantal van jullie zeggen van mijn zwager dat veel juweliers echt alle topmerken in huis hebben. Dat is zeker een verschil met Nederland. bedankt voor de reacties!

groet, wim