Dunste mechanische kaliber

L.S.,

Afgelopen vrijdag had ik het bij een klant over horloges. Zelf bezat hij het dunste mechanische horloge dat op de markt verkrijgbaar was dat hij zo’n 15 jaar geleden had gekocht. Ik noemde Piaget als maker van het horloge, maar dat was niet goed. Zelf wist hij niet uit zijn hoofd wie het horloge wel had gemaakt. Hij had het wel persoonlijk in Zwitserland gekocht. De reden was dat hij wel een mechanisch horloge wilde dragen, maar het moest ook met goed fatsoen gedragen kunnen worden met een overhemd met manchetten. Het is dus iemand die weet wat hij wil, maar geen uitgesproken horlogeliefhebber is.

Op de valreep van mijn vetrek naar zonniger oorden post ik deze vraag in dit forum. Vannacht rijden we weg, dus ik ben denk ik niet in de gelegenheid om op alle reacties te reageren. Alvast bedankt.

Gerwin

Wellicht is het een Patek.

In ieder geval een prettige vakantie Gershwin!!

Gr. Patrick

The “Jean Lassale” 1200 caliber thin of 1.2mm is the slimest mechanical movement ever produced.

Goede vraag, het valt me op dat veel merken menen het kleinste/dunste uurwerk gemaakt te hebben. Zelf dacht ik dat Jaeger (LeCoultre), Patek of Audemars 1 vd makers was, die waren dacht ik vroeger al ver hun tijd vooruit en dus ook met het ontwikkelen en maken van platte uurwerken liepen deze 3 dacht ik voorop.

Henrik, ik denk dat je het bij het juiste eind hebt. Ik wilde niet de naam noemen die mijn klant zich herinnerde, omdat ik dat dan fonetisch moest gaan schrijven enzo, en dat zou alleen maar verwarrend werken. Maar Jean Lasalle komt heel dicht in de buurt bij wat ik heb gehoord.

Over een week of vier hoop ik hem in het echt te zien. Gelukkig geeft de achterkant, als het een Lasalle is, een kijk op het uurwerk, dus is er ook wat te zien ;).

Allen bedankt voor het meedenken.

Gerwin