Dure Seiko Duiker, en vastlijmen?

Seiko kan beter wat loctite tussen de chapterring doen als ie een keer recht zit

4 likes

Dun aanbrengen, hoor!

2 likes

Of op de doosjes. Dan kunnen ze lekker dicht blijven.

4 likes

3 likes

Inderdaad.

Daar gebruik je natuurlijk geen loctite voor maar prittstift. Pffff

Of gewoon een tip van iemand met extreem veel ervaring met het merk Seiko, waarmee je iets kunt doen of niet.[quote=“martv, post:17, topic:99806”]
Ik kan me echt niet voorstellen dat er bij Seiko een product het pand verlaat met schroefjes die los kunnen raken.
[/quote]

Ja en dat is dus een denkfout die veel mensen maken. Dat iemand zich iets niet kunt voorstellen, betekent niet dat het niet kan gebeuren. Feit is dat alle merken (en dit geldt zeker niet alleen voor horloges), van goedkoop tot duur en van koffiemachine tot overhemd, modellen kennen met ontwerp ‘flaws’. Die komen gewoon door de QC en pas later blijkt iets toch niet helemaal o.k. te zijn. Een knopje dat na 10x indrukken afbreekt, een stikseltje dat loslaat,
 je kunt het zo gek niet bedenken of het kan gebeuren. Daarom hoor en lees je regelmatig over producten die worden teruggeroepen door de fabrikant.

Vind overigens deze Seiko Transocean geen interessant model. Er zijn aanzienlijk fraaiere Seikos voor een betere prijs

3 likes

Die dus, bijvoorbeeld!

Dat is dus maar de vraag. Ik ben nogal een Seiko fan, maar ben me ervan bewust dat het merk qua afwerking nog wel eens steekjes laat vallen, zoals de uitlijningen b.v. Op voor mij onduidelijke redenen wordt dit in deze markt, horloges, veel eerder geaccepteerd, dan in andere markten. [quote=“TagEd, post:26, topic:99806”]
Die komen gewoon door de QC en pas later blijkt iets toch niet helemaal o.k. te zijn.
[/quote]

Valt het verlies van de bezel onder de garantie van Seiko denk je? Geen idee.

Brandwerend materiaal wat juist niet verlijmd was en ging schuiven waardoor delen van de auto zo heet werden en in de fik vlogen bijvoorbeeld

Ik kan me even niet herinneren welk automerk het was maar dat was niet zo bellissimo.:innocent:

4 likes

Ten aanzien van schroefjes in banden denk ik dat ze beter even met loctite geborgd kunnen worden.

Echter wanneer de fabrikant dat al doet, zijn de schroefjes er af fabriek erg lastig uit te krijgen en zal het dus voor de eerste gebruiker niet meevallen om de band op maat te maken.

Dus eerst op maat maken, dan borgen en niet meer flipperen
 :joy::joy::joy:

misschien ook een tip voor steinhart
 :frowning:

2 likes

Lijkt me geen prettig gevoel als je ergens in je achterhoofd hebt, misschien moet ik de schroefjes op m’n bezel eigenlijk lijmen voor de zekerheid. En aangezien ik 2 linkerhanden heb, zou ik het ook geen prettig gevoel vinden als ik zelf loctite op m’n bezel schroefjes moet gaan aanbrengen.

Dat heb ik nu ook, ja.

1 like

Ik denk dat er onder horlogeliefhebbers sowieso (terecht, imo) veel sympathie is voor het merk Seiko; met name de duikers een aantal ‘dressy’ modellen en GS, natuurlijk en daarom ‘foutjes’ wat eerder worden vergeven. [quote=“marijn, post:29, topic:99806”]
Valt het verlies van de bezel onder de garantie van Seiko denk je? Geen idee.
[/quote]
Volgens mij is dit in het consumentenrecht geregeld.

Hetzelfde advies gaf Rob voor dat 12 uurs uitsteeksel op de bezel van de Stargate.
Vermoedelijk schade en schande wijsheid van onze ultieme Seiko goeroe

[URL=http://s1360.photobucket.com/user/Gnik51/media/horloges%20verzekering/88C66D3A-B5CA-456D-9A2D-DC235A3262AD_zpsoksijyaj.jpg.html][/URL]

Voor de OCD leden: sorry dat de bezel niet precies op de 12 staat
 :wink:

3 likes

:joy::joy::joy:

1 like

Zal dit niet bewust zo afgeleverd worden met het oog op mensen die evt nog willen modden, dat je hem pas vastzet als je zeker weet dat je echt déze ceramische bezel wil?

Voor schroefjes in de banden gebruik ik altijd locktite met lage sterkte. Is nadien nog makkelijk los te krijgen en komt vanzelf ook niet meer los door het dragen.

Veel horloge merken borgen hun schroefjes met locktite of iets dergelijks. Rolex doet dit ook.
Als ik een metalen band krijg met shroefjes die ik niet los krijg dan haal ik de band eraf. Plaats ik hem op een droger met warme lucht. Laat het eventjes opwarmen en dan komt het meestal wel gemakkelijk los.

En altijd de juiste schroevendraaier gebruiken!

Maar in dit geval voor de topicstarter zal het zijn dat de verkoper de bezel schroefjes nog niet geborgd omdat er misschien nog een andere bezel op moet.
Maar ik zou de bezel schroefjes ook borgen met locktite lage sterkte. Niet over heel de schroefdraadlente maar een klein puntje volstaat meestal om niet los te komen.

1 like

Heb hetzelfde gedaan bij mijn eigen Stargate. Helaas iets te veel lijm gebruikt (of een te slechte schroevendraaier) en erna het schroefje er niet compleet ingedraaid gekregen. Resultaat is dat het ‘uitsteeksel’ een beetje bewegingsruimte heeft. Iemand een tip om dit te verhelpen? (heb al wel ergens aceton gelezen, maar ben bang dat ik dan ook per ongeluk een deel van de verf verwijder)