Dure Seiko Duiker, en vastlijmen?

Begrijp ik het nou goed, moet je meer dan 1.100 Euro betalen voor een duiker, waarbij gewaarschuwd wordt dat je de bezel mogelijk moet vastlijmen met loctite?

Een ceramische bezel, deze is op een stalen bezel geplaatst en zit met twee kleine schroefjes vast (in de gaten houden, en mogelijk vastzetten met loc tite).

http://www.monsterwatches.nl/product/sbdc039-transocean/

Wel een mooie klok overigens.

3 likes

Dat is gewoon een goede tip.
Loctite is om de schroefjes niet los te laten trillen (borgen).
Het moet dus op de schroefjes.
Meer uit voorzorgđź‘Ť

Dat begrijp ik. Is er iemand die een duiker van EUR 1,000 + koopt, als je als voorzorg wel de schroefjes vast moet lijmen.?

Okay…

1 like

Vrij standaard dat er loctite op de schroefjes in een Rolex Oyster gaat toch?

Okay, dat wist ik dus niet. Ik zou het in elk geval niet doen. Absurd voor dat geld, vind ik echt.

Naam genoot, ik ben het helemaal met je eens!

2 likes

Inderdaad, verwacht dat als dit al nodig zou zijn, dat Seiko dat zelf doet, of de constructie zodanig aanpast dat het niet nodig is :fearful:

1 like

Dat bleek niet uit je eerste post,
Maar om op je vraag terug te komen, Als het een bekend probleem is zou je voor dat geld niet zelf moeten hoeven sleutelen. Lijkt me een kleine moeite om die 3 bezels even degelijk te monteren. Voor de verkoop.

1 like

Exact mijn gedachte!

Bij sommige, nog (veel) duurdere, horloges krijg je er zelfs borgmiddel bij om de schroefjes vast te zetten. Het hoeft niet, maar het geeft je zekerheid. Prima, IMHO. Overigens, ik zie het als tip. Goede service dus :wink:

1 like

Absurd als het uit veiligheid is waarom dan niet door fabrikant :joy:

Je koopt een dure auto, zeg een mercedes, en de dealer zegt, joh, het hoeft niet, maar voor de zekerheid, lijm je buitenspiegels vast, ze vallen er nog wel eens af… :joy:

2 likes

Oris doet het geloof ik standaard af fabriek met de banden.

Groeten,

Tecco

Ik doe het standaard nooit, echt nog nooit fout gegaan.

Jup, al waren ze hier bij mij wel erg fanatiek in geweest (priegel schroefjes waar je amper grip op kan krijgen welke muurvast zitten).
Het kan dus ook best vervelend zijn als onderdelen “goed” vastzitten.

Hier net zo. Maar kennelijk wordt er verschillend over gedacht.

Groeten,

Tecco

Als ik het goed begrijp is dit dus een tip van Rob om het even extra in de gaten te houden? De vraag is dan of die tip gebaseerd is op een onfortuinlijke ervaring of dat het een overbodige voorzorg is?
Ik kan me echt niet voorstellen dat er bij Seiko een product het pand verlaat met schroefjes die los kunnen raken.

Leuk horloge trouwens!

De juwelier waar ik mijn Aquis kocht gaf aan dat ik voor een bandenswap ook het beste bij hem langs kon komen.

Groeten,

Tecco

Dit is interessante info als je overweegt een Oris aan te schaffen. Als het verstandig is bij elke bandenswap naar de juwelier te gaan… , zouden bandenswappers extra moeten nadenken. Ik swap niet zo vaak banden, dus voor mij is het minder belangrijk.

Ben nu aan mijn derde Oris bezig, maar heb niets van locktite gemerkt op de lug-schroeven of de bandschroeven…